Sunday, 22 December 2013

Kembara Halal - Coffee Valley

Hari ni 22 Disember 2013... Bosan duduk umah maka aku pon ajak HH kuar... Hari ni jugak adalah hari pertama aku belajar jalan pakai kasut setelah 6 bulan tak berani berkasut.... Nasib baik hari ni tak hujan... Cuaca redup aje... Kami menuju ke Bandaraya Johor Bahru...

Jam kat tangan dah 3 petang... Memula nak gi Coffee Valley tapi cari2 tak jumpa... Huh! Kat mana plak Coffee Valley nih? Si HH plak tak riki awal2... So, main redah aje... Memang lah tak jumpe... Then kami ke Galleria... Perut pon dah lapar... Pekena Subway dulu... Bab2 Subway ni confirm2 HH tak tolak... Sebab Subway murah dan pelincir tekak HH... Ha Ha Ha...

Lepas makan aku ronda2 kat dalam Gelleria tu... Ternampak DIY baru bukak... So, aku rembat apa yang patut kat situ... Masa aku tengah syok2 tengok barang... Si HH tetap tak berputus asa riki Coffee Valley... Dia tunjukkan aku blog yang dia riki tu... Sonang aje nak pegi... Tadi kami dah lalu tapi tak perasan...

Dari Galleria kami ke Jalan Trus... Hari ni Ahad... So, parking kereta adalah Free.. Dari tempat parking kami menapak je... Coffee Valley ni berada di tingkat 1...





Beginilah keadaan di Coffee Valley... Aroma coffee terus menusuk dari hidung sampai ke hati... He He He...


HH tengah interview minah waitress ni... Bab2 mengoder ni serah kat HH...


Simple je menu dia


Actually... Tujuan aku ke sini... Sebab... Aku nak minum coffee yang ada lukis2 ni... Ha Ha Ha... Ok... Aku nak citer pasal lukisan kat coffee ni... Tak semua coffee boleh lukis... Hanya beberapa jenis coffee aje... So, kena tanya dulu laa ok... Macam aku dan HH... Kami minum Capucino dan Cafe Late... Aku mintak untuk lukis Doraemon... HH plak nak love... Cute kan? He He He...



Then amik Red Velvet cake...



Selain dari makan dan minum... Coffee Valley ni ada jual macam2... Terutamanya souvenir...

Sempat rembat business card untuk rujukan....


- XOXO -