Monday, 16 December 2013

Kembara Halal - Restoran Kacang Pool Haji

Hari ni 15 Disember 2013... Aktiviti aku dari pagi hingga ke tengah hari sangat pack... Pagi breakfast di Restoran Nasi Lemak Kampung... Tengahari plak aku ajak HH beli kain untuk buat tudung kat Jakel... HH ni lebih suka jahit tudung sendiri berbanding beli dikebanyakan butik... Sebab kadang fesyen kain tudung kat luar sana dah basi... Dan pattern atau design pulak ada yang berupa ustazah sesat... Ada yang macam langsir bergerak... Macam cadar berjalan pon ada... Berbalut macam hantu tanah pon ada... So, tak memenuhi taste cik HH... 

Eh! Banyak plak iklan... Biasalah citer Melayu sikit2 mesti iklan... He He He... Ok kita sambung kisah Kembara Halal... Lepas balik dari Jakel... Aku rasa sangat dahaga... Dah nak terjelir lidah ni... So, kami singgah di Medan Selera Bomba Larkin... 

Ada banyak gerai kat situ... Masa aku sampai aku tak lah fokus untuk makan sebab aku ni dahaga... So, aku nak minum dulu... Masa nak pilih tempat duduk... Boleh pulak aku terserempak dengan pengantin baru... Pelakon Wan Maimunah dengan husband dia Makpol... Rezeki aku lah kot nak jumpa pengantin yang pose cantik aje depan kedai Kacang Pool Haji milik Makpol... Wan Maimunah ni kecik aje orangnye... Nampak peramah... 

Semalam aku baru sebut2 nama dia dalam FB... Pagi tadi sebelum kuar rumah aku layan citer lakonan dia... Sebenarnya Saya Isteri Dia... Pastu tengahari plak jumpa dia... Balik dari makan ni pon ada lagi citer dia kat Prima... Apsal satu hari ni muka dia aje... He He He...

Kat sini aku order ABC, Air Asam Boi dan Kacang Pool...

 Lempeng Pisang pon ada...

Aku dapat banyak pertanyaan kat FB... Kat mana Restoran Kacang Pool Haji ni... So, kat sini aku sediakan map... Sila double-click untuk besarkan skrin...

- XOXO -