Friday, 14 March 2014

Kembara Gadget - Travel Notebook

Hari ini 13 March 2014... Aku tetiba dilanda kemurungan... Sebab... Travel Notebook yang aku order kat Taobao China masih belum dapat... Aku order dari bulan January and now dah March... Bulu hidung Travel Notebook pon aku tak nampak...

So, aku anggap semua ni tak ada rezeki... Sebab... Aku malas nak menunggu... Penantian adalah satu penyiksaaan! 

Malam ni aku kuar pegi Tebrau City... HH ajak aku pegi dinner kat Vivo... Tapi... Tiap kali nak menyampaikan diri kat Vivo... Mesti kena road block dengan Manhattan Fish Market...

Lepas makan... Aku ajak HH pegi Harris... Mana lah tahu kot2 kat situ ada Travel Notebook... Mungkinkah harapan palsu?

Sampai aje kat Haris... HH kata "Anything just call"... Aku kata "Ok!".... Kami berpecah... Tak kuasa nak membontot HH yang bucuk tu... He He He...

Macam biasa aku usha2 barang stationery dulu sebelum aku usha Travel Notebook... Bila aku nak menuju ke arah rak buku... Tetiba HH muncul depan mata... Membawak sedosen Travel Notebook untuk aku pilih... Aik! Apsal ko tak hempukkan aje rak buku tu kat aku? He He He... Beriya ok si HH... Dia plak yang terlebih excited... 

Masa nak pilih2 tu... Tetiba HH jerit... Hah! Tengok ni... Tengok ni... Si HH angkat Travel Notebook yang selama ini menjadi pojaan hati ku! 

Masa HH angkat travel notebook tu... Tetiba aku ternampak tali hanyun... Aku pon pegang benda tu... Hah! Kapal Terbang! This is what I want! Kebetulan hanya ada 2 aje... Aku pon sebenarnya tak tahu nak pilih mana satu... Dua2 pon menarik... Harga? Yang merah berharga RM 17.90  dan yang kaler brown berharga cuma RM 15.90!

Aku masih tercengang... Hanya ada dua aje pilihan... Tanya kat pekerja kedai pon tak ada stock lain... Tak ada stock atau ko malas nak check stock? Arghhh! Malas nak layan! Dua pon dua laa... Janji ada! Then... Tak tahu nak pilih mana satu...

Akhirnya... Aku pilih warna brown... Bayar dan tunjukkan member card... Dapat diskaun lagi!  Perghhh! Murah giler! Berganda lebih murah dari yang aku order kat Taobao... Dah rezeki aku nak beli kat Haris... Sapa sangka kan rupanya kat tepi rumah je ada jual... Kalu aku tahu... Tak perlu aku order kat Taobao! Arghhh! Benci lah nak ingat pasal Taobao... Menyebutnya pon aku dah serik!

Ok... Mari zoom in Travel Notebook ni... Comel kan? He He He...

Mari kita hiaskan... Main tampal2... Kasi make up sampai jelita...

- XOXO -

5 comments:

  1. Ok lepas ni nak gi Haris & cari travel notebook ni. Ceh beria sungguh ni nak mendeko gak. Selama ni guna notebook macam waktu sekolah tu je. Sob.

    ReplyDelete
  2. Cantikkkkkkkkkkkknya! Suka yang kaler coklat tu! Awesome!

    ReplyDelete
  3. klu saya , ambil kedua2nya sekali sbb takut nyesal ...

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...