Monday, 26 May 2014

Kembara Johor - Medini City

Hari ni 25 May 2014... Bangun je pagi... Nak bukak air untuk mandi... Tup2 tak ada air... Memula bukak paip direct water tengok ada air... Arghhhh! Tangki air rosak ke??? Mengelabah call apek maintenance tanya pasal tangki... Then masa aku nak amik kain basah untuk lap gadget aku... Aku pon bukak balik paip direct water... Eh! Apsal tak ada air plak? Jam tu jugak call SAJ... Rupanya memang tak ada air kat kawasan rumah aku! Haisshhh! Ada saluran air pecah katanya! Estimate petang baru ada air! Cissssss! Buat orang panic je laa pepagi ni! Haishhhhhh! Nak bersenang lenang lepak kangkang kat umah pon tak senang!

Nasib baik ada air ngam2 untuk mandi... Kalu tak? Kebusukan lah badan ni sepanjang hari... So, terpaksa guna  air yang ada jimat2... Hadoilah! Seksa! Lepas mandi aku ajak HH brunch kat luar... 

Lepas brunch tak kan nak balik umah plak kan... Sah2 tak ada air... So, aku ajak HH pegi Medini City plak... 

Mari parking kat sini... Sebelah Mall... Hari ni FREE...

Hakak2 memang suke mendaki tangga tetinggi sampai ke puncak....

Apsal lah kasi nama Mall of Medini... Medini Mall aje kan senang... Jimat 2 huruf...

Instead of Royal Selangor... Why not Royal Johor?

Masuk sini plak...


Ada jual memacam Fridge Magnet... Aku tak beli...

Inilah dia booth Ole2 Johor... Fridge Magnet Johor ada dijual kat sini...

Mari tengok apa yang ada di sini

Dari Medini Mall ni boleh tembus Legoland ek... Ikut je arah signboard... Mari kita bersiar2 di Legoland plak... 


Keluar dari sini...

Tembus sini...

So... Inilah hasilnya bila tak ada air... Aktiviti 'memancing' di luar... Ha Ha Ha... 


Nak masuk dalam Legoland silalah beli tiket... Tapi aku reronda luar aje... Tak perlu tiket....


Ada sales 70% barang Legoland...



Cisssss! Dulu aku beli dekat 60 henget... Now dah jadi 24 henget je... Ampehhhh!

Aku cuma beli ni je... Lagi murah... RM 4.99...

Eh! Eh! Nak manjat pago plak dak2 ni...

Push me!

- XOXO -

No comments:

Post a Comment

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...