Thursday, 13 November 2014

Mimpi XI'AN

XI'AN... Yaaa... Hanya 4 huruf saja... Tapi dah cukup nak menggambarkan keindahannya... Cewah! Ayat dah macam wartawan Majalah Tiga Suku! Ha Ha Ha...

Actually... Aku just nak beritahu... Aku dah sampai Xian! Departure malam... Arrival pagi...

TAPI... 

Hanya dalam MIMPI!!!!!!!!!! Hua Hua Hua...
* Jangan gelak kalu tak kelakar...

Hadoi lahhhh... Bila lah mimpi nak jadi reality eh? Nak kena masuk Akademi Fantasia ke baru impian jadi kenyataan? Kang penat pulak aku nak lompat berjoget... Pekik2 menyanyi... Kalu suara aku macam Yuna ok lagi... Ni suara macam ikan Tuna... Pitching confirmlah ke laut... Kalu pinggang macam kerengga boleh laa apply... Tapi aku? Size kenderaan berat... Kang roboh plak pentas! Sape nak undi aku?

Mari pendekkan cerita... Sebelum aku makin merapu...

Actually... Aku ada dua orang anak sedara yang belajar kat Jiaotong University, Xi'an... 

Si kakak dah grad lama... Sekarang jadi cikgu mengajar Bahasa Cina... Sebab dia amik course Chinese Language... Memang berhabuk habis sepeking... Muka dah macam amoi tapi bercakap macam nyonya2 kat pasor tu haaa... He He He...

Si adik plak masih belajar lagi kat sana... Amik course kemende tah... Aku lupe... Panjang bebeno nama coursenya...
* Hampeh punya mak sedara...

Dari si Kakak belajar sampailah ke adik yang masih tengah belajar... Aku tak sampai2 lagi Xi'an tu... Dah banyak kali dorang ajak... Akak aku pon ajak... Tetap jugak belum sampai seru... 

Tiap kali nak pegi... Mesti routes aku terconner kat tempat lain... Acaner?

Gegambar yang aku tepek kat sini adalah hasil bidikan dari handphone camera Samsung si adik...
* Matilah kalu anak sedara aku tahu aku cilok gambar dia kat IG... Sorry!

Pada aku... Musim yang aku rasa best nak ke Xi'an ni adalah Spring dan Autumn...

Sila laa jamu mata...

Begitu sekali kan warna dedaunnya... Actually memacam color... Ada oren, kuning, merah, hijau... Biru? Ada... Ko cat sendiri... He He He...

 Ini kat Xi'an City Wall...

Ini time spring... Amekkk kaw... Bergumpal2 bunganya...

Yang ni aku rasa agak menarik... National Geopark, Lanzhou... Just naik train dari Xi'an... Hebat kan ciptaan Allah ni... Subhanallah!
Nampak tu anak sedara aku dok terlompat... Ha Ha Ha...
 
Ada banyak lagi sebenornya gambar... Tapi aku tepek skit aje laa ye... Dan memang banyak tempat best2 yang aku sendiri pon tak pernah tahu... Kalu yang area bandar Xi'an tu mungkin kita dah biasa tengok orang Malaysia pegi... Tapi... Yang aku kagum tu... Bila tengok gambar2 lain yang anak sedara aku tunjuk masa dia balik Malaysia hari tu... Memang boleh buat aku nganga luas2 ler... Soklan aku yang tak henti2 tanya dia "Cemana nak ke sini... Cemana nak ke situ"... Memang pengsan dia nak jawap... Ha Ha Ha...


- XOXO -

27 comments:

  1. err blh tak nak kenal dgn anak sedara tu? kot2lah manatau terlajak ke xian, boleh lantik jadi jurubahasa hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Ha Ha... Adeiii laaa... SS sendiri pon sebenonya ternganga2.. Nantilah SS suruh dia buat blog... Hu Hu Hu...

      Delete
  2. lokasi menarik
    nak pergi
    mudah2 dimurahkan rezeki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyaallah... Ada rezeki memang boleh sampai... Kos kat sana murah... Makanan halal memang senang dpt... Not to worry...

      Delete
  3. tempat idaman aku gak nih....duk usha tiket tp mahal jer....promo kali ni mcm ok gak harga dia, tp fulus plak nan hadooo...hehehe wah selama ni usha xian kat city dia jer...so bajet pi sehari dua jer...sekali byk tmpt rupanyaaa...waaa!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga tiket mmg menyerammmkan nak2 time poket ku kempissss! Ha Ha Ha...

      Delete
  4. dah ade port kat sane, ape lagikk... terjahh terus.. bile lagik...national geopark tu nampak sangat best!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hanya mampu bermimpi buat masa ni... Ha Ha Ha...

      Delete
  5. Aku doakan mimpi menjadi kenyataan... Ley tumpang semangkok hayun....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Naik mangkok zammmm zammmm ala kazammmm!

      Delete
  6. Best....pergi dulu lepas tu story-story. Saya pun teringin pergi ke sana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu ada masa yg sesuai dan tiket murah... Insyallah!

      Delete
  7. pegi lah SS sbg perintis..pastu i follow..kalau dh dapat mimpi maksudnya..dh dekat dh tu..ala seperti mimpi di patuk ular..x lama dh tu org nak masuk meminang hikss

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS tak mimpi dipatuk ular... SS mimpi SS yang patuk ular tu... Acaner? Ha Ha Ha...

      Delete
  8. Ala bencis tau....ingat dah sampai betul2. Baru nak mintak info.
    Cis bedebah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bawak2 bertendangggg! Astarafar banyak2... Kah Kah Kah...

      Delete
  9. aku nak pegi jugak!!!! hnss hnss hnss *kembang kempis lobang hidong*
    poket pon kembang kempis hahaha hadoiii

    ReplyDelete
    Replies
    1. Luaskan lobang idong mu... He He He...

      Delete
  10. National Geopark tu best! Cepatlah ko buat trip gi sini weiii. Yang pending confirmation tu bukan ke Xian kan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang pending tu bukan Xian... Tempat lain...

      Delete
  11. Xian dalam plan CT jugak actually lepas berjaya survive di hangzhou ritu. plus.. duit kita besar so kat sana kita kaya hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Duit dia dah mahal sposen... He he he...

      Delete
  12. Alaaa...mimpi ke?
    Ingatkan reality.
    Ohhh...ni teringat2 pasal anak buah dah pi la ni.
    Insyaallah ada lah rezeki tu, nanti.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nunggu hujan duit jatuh ke riba... He He He...

      Delete
  13. ishhh p la cepat sementara ada ank buah kt sna... senang nnt nk berjalan ada org bawakkan....
    kalau saya, ada ja duit p dh sna...
    tempat cantik gila....

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS nak gi Kedah leh? Ada ZF kat sana... He He He...

      Delete
  14. Subhanallah.... cantiknya bunga cantiknya national Geopark tu. Sungguh indahnya ciptaan Allah SWT

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...