Wednesday, 24 December 2014

Kembara Padang, Indonesia - Day 2 - Jam Gadang

Entry sebelum boleh baca di SINI...

Untuk meneruskan penceritaan Sinetron episod seterusnya agak panjang!
* Sedia pop corn...

Aku telah mintak jasa baik HH untuk berkongsi apa yang sebenarnya berlaku kat dia sepanjang menuju ke Pasar Atas...

Dia citer part dia... Aku citer part aku ok? Sebab kami berada dalam situasi terpisah sewaktu bergerak ke Pasar Atas...

Sementara aku serahkan keyboard ini kepada HH... Boleh lah aku BWCP...

Tahu ke BWCP tu apa?

Blog Walking Cari Pasal! He He He...
* Abislah huru hara blog orang...

Berikut adalah hasil penulisan keras tangan HH... He He He...


- START -


Tatkala kami masih kat Ngarai Sianok... Nak nampak sekor Angkotan punya la rengsa... Ye ye ooo jek orang2 kat situ cakap nanti ada Angkotan lalu.. Ada tu memang lah ada... Tapi 5 minit pertama... Angkotan penuh yang lalu... Masuk lagi 10 minit... Angkotan lalu pon penuh juga... Masa ni Angkotan dah tak heran nak pin pan pen pot... Nak horn jemput naik jangan harap! Nak jemput apanye kalau ruang nak duduk pon dah tak ada... Takkan nak duduk atas kepala driver pulak kan... Hehehe...

So... Apa jek alternative yang ada skang ni selain dari naik Ojek... Nak tunggu Angkotan sampai malam? Huh! Banyak lagi tempat belom kaver... Tempat SS dah kaver atleast 50%... Tempat aku satu pun belom lagi ni (soping is my heaven)... Kang tutup pulak Pasar Aur Kuning tu... Walaupun PU tak berapa suggest la utk pi Pasar Aur Kuning tu... Tapi... Aku  ni jenis manusia yg pe2 hal pun aku tetap nak experience sendiri... No matter how... Boleh gitew?
* Ojek = Angkotan Motor

Memandangkan hakak dah tahap desperate... So... Apa lagi... Riki2 la harga Ojek... Ada satu Mamat Indon tu nak ketuk aku sampai 15 ribu Rupiah...  Aku siap tanya Mamat tu "boleh naik 2 org??"... Huh! Penjimatan la kononnya... Tapi ye la kan... Aku lupa yang aku jalan dengan muatan berat (jangan marah SS nanti kene jual)... Hehehe.. Mamat tu muka macam speechless... Agaknya tak sangka kot aku soal dia camtu... Ada hati nak naik moto bertiga... Betul apa... Kat dalam rancangan SESAT si Gambit tu... Boleh jek kan naik bertiga... Iskkss... Tu la banyak sangat tengok TV ko ni... Semua ko nak praktikan...

Tapi aku ok lagi la sebab fikir nak tahan Ojek... Dari si SS... Boleh pulak dia fikir nak main tahan mana2 lori... Hehehe... Lagi adventures dari aku... Pada aku... Kalau dapat pemandu yang baik ok la... Kalau baik yang ada makna? Sapa yg susah? Aku tak mo! Aku masih nak menikmati kehidupan semesta alam ni seadanya...

So... Bile Mamat Indon yang aku tanya tu tak sudi nak bawak... Tak hape.. Pinggan tak retak nasi tak dingin ko tak nak.. Aku tak hingin... Ada hati lagi nak membongkak tu! Hehehe..

Then... Terpaksa la aku lepak2 kangkang kat sini... Hehehe...

Tetiba... Tanpa diduga... Bagai cempedak menjadi nangka... Ada la satu Mamat Indon lain bawak Ojek... Lalu dan berhenti depan kami... Then Mamat tu tanya "mau ke mana Bukkk?"... Aku pun sepantas kilat menjawap "Pasar Atas berapa kok harganya????"... Mamat tu jawap "10 ribu Rupiah"... Around RM 2.80.... Ok la tu kan... Nak murah camne lagi kan... Nak membetis??? Huh! Bukit masa kami datang Ngarai Sianok ni bukan sikit punya nonggek ni... Kalau nak panjat balik... Mahu tahap terjelir lidah tak masuk2 balik... Hehehe...

Then dia tanya "berapa orang?"... Aku ckp "2".. This time aku dah tak tanya lagi boleh naik berdua ke tak... Kang kalau tak jadi... Kena nunggu lagi... Dah tak sanggup dah ni... So... Dengan serta merta dia panggil kawan dia..

Kawan yang dia panggil tu budak lagi... Kurus je orangnya... Hurmmm... Dah terdesak... Bolehlah kan dari takde langsung... Aku tanya SS "ko pilih nak yg mana?"... Pilih orang dah macam pilih barang pulak... Hehehe... Si SS pilih yg tua sikit yang sebelah kanan tu... Apa alasan SS aku tak tau... Tu kena tanya SS... Hehehe... Dan aku naik dengan budak muda sebelah kiri motor merah tu...

Aku pesan kat SS... Masukkan kamera dalam bag... Sebab aku tak nak apa2 jadi kat kamera dia... Kang apa2 jadi kat kamera tu... Mesti dia akan dilanda kemurungan berpanjangan... Sapa yg susah? Bukan aku ke? Aku ni dah la dari tadi dok pikir tak sabar nak sampai ke Pasar Atas, Jam Gadang dan lagi tak sabar nak ngampai ke Pasar Aur Kuning nak nyoping... Hehehe...

SS dah gerak dulu... Then... Bila dah semakin jauh... Tetiba... SS hilang dari pandangan... Aku sedapkan hati... Ok la... Tak pe lah... Sebab masih dalam perjalanan... Tak ada apa2 jadi... Dah janji kan untuk jumpa kat Pasar Atas... So... Mana lagi boleh pegi...

Masa kat area bukit... Tetiba Motor budak ni mendak! Aku tanya "aku sih berat banget ya?"...  Dia sengih jek...

Then nak lagi haru lagi melambatkan perjalanan aku... Dia boleh pulak stop kat satu simpang semata2 nak amik helmet... Dia cakap nak masuk kawasan bandar kena pakai helmet nanti ada polisi... Ok la.. Ikut jek la apa2 pon walaupun saat ni aku dah mula risau pasal SS... Lupa nak pesan kat dia tadi... Pesan camne nak jumpa balik kalau tetiba we lost contact... Otak dah start haru biru....

Lepas dah pakai helmet... Aku meneruskan pemboncengan... Acehhhh... Ayat tak boleh blah "pemboncengan"... Hehehe...

Akhirnya sampai la aku kat Pasar Atas... Sampai2 jek kat sini.. Aku tak nampak SS... Yeeee leeeek.. Hammak poringgek... Muka aku masa tu dah mula berubah wajah... Ko dah takkan nampak senyum manis yang tadi... Aku dah berubah 360 darjah skala ritcher... Bagai Hantu Kak Limah yg akan mencekik mangsa nye bila2 masa sahaja...

Turun jek dari motor... Soalan aku kat budak ni bertalu2... "Mana sih kawan loh??"... Makin pekat likat melekat dah slang Indon aku ni... Dah tahap Jawa kasta paling atas...  Hehehe... Aku tanya lagi "Ini di mana ini??  Aku sih tadi bilang di Pasar Atas.... Mana sih teman kamu???  Kamu sih kenal ngak sama itu teman kamu...???"... Budak tu confuse... Tak tau nak jawap mana satu dulu... Sebab aku memang dah merentan kat situ... Tengahari buta... Dah la cuaca panas... Hati aku lak tetiba menggelegak...

Dan2 tu kepala hotak aku generate banyak mende dan perkara camne aku nak jumpa SS semula... Ye la nak balik hotel boleh tahan jauh.. Aku nak call sah2 takde line... And SS pun sama macam aku takde line.. Camne nak get through kan...  Nak on internet tumpang wifi free nak whatapss tapi kat mana ada wifi free?.... Arghhhhh!!!! Huhhhh! Ini betul hazabedah ni! Sendiri cari penyakit!

Tak cukup dengan itu... Aku pon start laa drama Tamil kat situ... Siap pegang watak perempuan neraka... Hehehe... Aku beritahu dia "aku sih ngak ada duit... Semuanya sih pada teman aku... Gimana mau bayarin kamu loh... Kalau aku sih ngak jumpa sama teman aku"... Drama jangan tak drama... Lakonan kena over acting macam Ogy Ahmad Daud... Kalu boleh streotype macam Erma Fatima... Tapi cute2 macam Arca Septriasa... Hehehe...

Budak tu terkedu... Sia2 la kan kalau ko dah hantar aku.. Tapi tak dpt payment... Then dia bersuara "Nelipon sih sama teman kamu"... Cadangan bernas dikkk macam beras BERNAS... Kalau hakak ko ni ada line... Dari zaman tok kadok masa ko amik helmet tadi akak dah telipon dik non oit...

Aku ckp kat dia "aku sih ngak ada line disini... Iyalah.. Ngak bisa nelipon sekarang ni... Kamu sih nelipon aja sama teman kamu... Tanya dia di mana??"...  Bagus sangat laa tu kan... Ko soh aku... Aku soh ko balik...

Dia kuar kan telipon... Dia cuba tekan2 tak tau le dapat ke idok... Sebab aku still tak berganjak... Kepala hotak aku masih cuba mencari jalan penyelesain... Aku ckp kat dia camni  "kamu sih pegi cari kok teman kamu... Aku nunggu di sini aja... Aku ngak ada wang sekarang ni mau bayarin kamu... Aku nunggu disini aja... Sampai kamu jumpa sama teman kamu"...
 
Yang penting kat aku masa tu ko pi cari kawan ko...  Aku memang ADA duit nak bayor ko sebenarnya.. Di ulangi ADA! Tapi selagi aku tak jumpa kawan aku... Ko jangan harap ko dapat payment ko.. Never! Never ever! Bunyi memang kejam la... Tapi apa pilihan yang aku ada saat itu?

Budak tu pon start motor.... Pegi lah mencari kawan dia dan SS... Tak sampai 5 minit... Budak tu datang balik kat aku... Aku dengan tak nyempat2 tanya "Jumpa ngak?"... Dia cuma ngangguk... Budak tu cakap kawan dia tunggu kat depan Ramayana...

Memang lah Ramayana tu tak jauh dari Pasar Atas... Tapi dah janji jumpa kat Pasar Atas then hantar lah kat Pasar Atas... Dasar Kaf Lam betul la!

Sekonyong2 tu jugak aku nampak SS dah siap kuarkan kamera bagai... Siap senyum2... Muka dia rileks jek... Ye la kan.. Nak risau apa... Sebab dia tahu aku akan jadi Hantu Kak Limah cekik mangsa sampai mati... Hehehe...

Aku bayar they all 10 ribu Rupiah setiap sorang .. Dah! Pegi main jauh2 sana.... Mesti budak tu cakap dalam hati.. Kencing betol Minah ni! Tadi cakap takde duit... Tetiba boleh muncul plak duit tu dari poket... Tak kisah penipuan aku terbongkar depan mata ko sekali pon... Janji aku dah dapat jumpa SS...

Aku tanya SS "ko hilang ke mana eh?"... Dia cakap "Mamat yang bawak aku tu berhenti kat Ramayana... Aku tak tahu apa bijik butir ko masa last bincang dengan dua mamat tadi tu... Setahu aku jumpa kat Pasar Atas aje.. Dan aku ingat dua  mamat tu dah deal sesama sendiri untuk tunggu kat Ramayana... So... Mana aku tahu... I follow!"....

Drama SS dengan mamat yang bawak dia tu lebih kurang sama macam aku... Which is SS kata "Aku cakap kat mamat Indon tu... Aku tak ada duit nak bayo dia... Semua duit aku pada kawan aku... Kalu nak bayaran kena tunggu kawan aku sampai... Lama jugak aku nunggu ko kat Ramayana tadi"... Nampak tak si SS ni boleh terfikir alasan yang sama macam aku... Padahal kami tak pernah bincang apa2 pon.... This is we call chemistry...

Muka SS memang rilek jek... Langsung tak gelabah macam aku... Aku impress!!!! Aku tanya SS "asal ko nampak rilek jek ek?"... SS jawap "aku tau ko camne... So... Apa nak risau? Aku tak akan hilang sebab aku percaya ko akan cari aku sampai jumpa!"... Ampeh!


- END -


Mari aku kongsikan versi aku pula... Mana yang baik jadikan tauladan dan buruk jadikan sempadan... Cewahhhh!

Jauh di sudut hati aku... Aku jadi takut sebenarnya bila tengok HH terover berani nak naik Ojek... 

Tapi... 

Bila aku fikir2 balik... Lebih baik aku terima aje apa yg HH putuskan... 

HH banyak main peranan... Walaupun terkadang dia bertindak sendiri... Tak fikir panjang... Tapi aku tak salahkan dia...

Point aku masa tu... Aku just nak naik sampai ke Pasar Atas... Soal keselamatan naik motor tu... Aku terpaksa letak nombor dua.... Sebab pe2 hal... Aku terjun je laa dari motor... Kah Kah Kah...

Soalan HH "Ko pilih nak yang mana?"... Membuatkan aku terasa macam aku tengah pilih anak ayam... Yang berdiri depan aku dah macam Jantan Ceberet.... Kah Kah Kah...

Depan2 mamat berdua tu plak tu dia tanya gitu...  Hadoiiii...

Kalu ikut hati aku... Dua2 pon aku tak nak! HH ni very tasteless laa... Yang sorang macam pecah cawan... Yang sorang macam pecah pinggan... Patah bernafsu aku menengoknya.. He He He...

Carilah yang cowok ganteng skit kalu boleh abang sado... Paling tak pon.. Randy Pangalila ke... Nicolas Syahputra ke... Barulah ada ummpphhh!

Pe2 hal... Aku keluarkan camera dan amik gambar dorang seperti kat atas... He He He...

Kalu jadi apa2... Gambar dorang dah selamat dalam camera aku... Bukti kukuh tu!

Kenapa aku terpaksa pilih mamat yang tua skit tu?

Sebab... 

Aku nampak badan dia lebih tegap... So... Ada balancing kat situ... He He He.. 

Dan pada anggapan aku... Si HH yang kerempeng tu  juga akan balance dengan  pasangannya si cicak kobeng.... He He He...

Boleh bayang tak kalu aku yang naik dengan Mamat muda tu... Silap2 boleh berlaku kejadian tanah runtuh kat situ! Masuk lagi muka akak dalam koran muka depan dikkk... Mana akak nak sorok muka akak ni dikkk.... Ha Ha Ha... 

Akak tak mo cari pasal dikk... Akak kado diri akak ni hina dina bersize kenderaan berat... Sebab tu akak cari pasangan akak dari spesis yang sama... Baru balance nak jongkang jongkit nonggek motor... He He He....

Sepanjang perjalanan... 

Aku enjoy naik motor tu... Sebab... Aku rasa dah berzaman aku tak bonceng motor... Tak mamasal hari ni aku jadi minah rempit...

Mamat tua tu memang terror arr balance motor dia kat kawasan bukit... Aku langsung tak rasa senak atau tersentak pon... He He He...

Very smooth aje... Dia bawak pon tak merempit... Slow2 je...

Aku enjoy every moment! Priceless experience!

Dan tetiba... Kat satu simpang...

Mamat tua ni boleh plak ikut jalan shortcut... Perhatikan laluan warna hijau yang aku tanda dalam map ini...

Lalu rumah2 orang... Aku ada sikit gentar waktu ni... Dalam masa yang sama aku cuba motivate diri fikir positif...

Dan bila aku tengok Mamat tua ni dok bertegur sape orang kat jalan kiri kanan... Aku agak lega skit.. Mungkin ini jalan yang dia dah biasa lalu...

Sepanjang jalan... Aku tak nampak HH kat belakang...

Masa ni aku tak terfikir langsung situasi di mana aku dan HH tetiba berpecah... Tak terfikir nak konvoi sama2 masa dalam perjalanan...

Perjalanan tak amik masa yang lama pon.. Aku sampai dulu... Mamat tua ni stop kat Ramayana...

Aku pelik! Eh! Bukan kat Pasar Atas ke?

Mamat tua tu dok terjenguk2 kot2 Mamat muda tu akan lalu kat Ramayana tu...

Aku tanya dia "Kamu janji tadi tunggu di mana?"... Dia jawap "Pasar Atas".... Aku tanya lagi "Pasar Atas di mana"... Dia tunjuk arah "Di sana"... Aku tanya "Napa tidak ke Pasar Atas terus... Napa tunggu di sini?"... Dia jawap lagi "Nanti mereka mesti lalu di sini"...

Haa... Nampak tak? Cara aku tanya kalah Peguam Negara Ghani Patail... Ha Ha Ha....

Aku tanya lagi "Jalan depan Ramayana ini satu2 nya jalan mahu ke Pasar Atas yaaa? Kawan kamu akan lalu sini?".... Dia jawap "Iya".... 

Tapi mata dia ke kiri ke kanan macam nak membongak... 

Macam tipu aje? Macam bohong je... Macam comel je... Ehhhhh! 

Haaa nampak... Aku dapat rasakan... Macam ada something nak meletop jap lagi...

Aku cakap "Tunggu mereka sampai... Sebab wang ada pada kawan saya.. Nanti dia bayar kamu"... Mamat tua tu angguk faham...

Padahal... Duit Rupiah kat aku berjuta-jutaaa lemon ada dalam bag... Saje aku bohongkan dia... Ha Ha Ha...

Ko tipu aku... Aku bohong ko balik... He He He... 

Situasi kita sekarang ni adalah senang menyenangkan dan saling susah menyusahkan... Deal?

Makin lama tunggu... Eh! HH tak sampai2... Dalam hati aku berkata... Mesti HH tengah bersinetron dengan Mamat muda tu... Harap2 tidak lebih dari itu...

Then...

Tetiba Mamat muda muncul... Tapi aku tak nampak HH... Eh! Mana HH? Mamat muda tu suruh pegi ke Pasar Atas... 

Tapi...

Mamat tua ni macam reluctant nak pegi... 

Sebab... 

Area Pasar Atas tu memang ramai Pak Polisi... Dia macam takut... Pada aku senang aje... Ko tak buat salah buat apa ko nak takut.... 

Haaaa... Nampak! Aku dah curious... Ko ni ada buat apa2 salah ke? Muka cuak semacam je... Tadi muka atak senyum... Silakang muka atak masammm.... He He He...

Dengan lemah gemalai... Dia suruh aku pakai helmet... Dan aku suruh dia tunggu jap... Aku nak keluarkan camera.. He He He... 

Peluang untuk merakam moment begini tak akan aku lepaskan begitu aje... He He He...

Nasib dia tak suruh aku jalan kaki... Kalu dia suruh aku jalan kaki ke Pasar Atas tu... Memang kat situ jugak kot aku bahasakan dia... 

Kalu takat nak jalan kaki... Baik suruh aku jalan kaki dari Ngarai Sianok je tadi... Buat apa aku bazirkan rupiah.. 

Tapi mungkin sebab mengenangkan yang aku dah kata duit tak ada dekat aku... Ada pada HH... Suka tak suka dia kena hantar aku sampai aku jumpa HH... Padan muka! Rasaaaainnnn lorrrrggghh! Ha Ha Ha...

Tu lah bahana kalu mungkir bahagia... Eh! Silap... Mungkir janji... 

Orang suruh ko antar sampai Pasar Atas ko gatal tunggu kat Ramayana... 

Ko orang tempatan situ kot... Tak kan kot tak tahu jalan nak menuju ke Pasar Atas tu bukan satu jalan aje... Tapi mungkin banyak jalan... 

Kalu Mamat muda tu boleh hantar HH sampai ke tempat yang dijanjikan... Nape ko tak...

Aku sebenarnya tak kuasa nak bercakor dengan Mamat tua tu...Sebab aku tak nak spoilkan mood holiday aku...

Nah! Mari aku kongsikan gambar2 yang aku sempat snap hasil menenggek atas motor...He He He...

Ko rasa ko hensem?

Menuju Pasar Atas...

Nampak tak tu? Si HH tengah berdrama untuk scene babak akhir... Sebelum pengarah kata cut! He He He...

Dah sampai kat area Pasar Atas ni...

Kami tak banyak masa sebenarnya... Sebab dah terbuang banyak masa dengan drama sebabak  yang tak sepatutnya berlaku tadi...

Aku plan... Lepas ke Pasar Aur Kuning  baru aku akan merayau2 balik kat area Pasar Atas ni... Aku kejar tempat yang agak jauh dulu...

Sebelum teruskan perjalanan ke Pasar Aur Kuning untuk merealisasikan hajat HH membeli belah sambil membelai jiwa raga yang lara atas peristiwa tadi... 

Aku ajak HH bersiar2 di area Pasar Atas ni dulu... Tenang2 kan fikiran dan tukar balik momentum kepada tujuan asal kite berkembara ke Padang ini... Masih banyak lagi cabaran2 yang mendatang yang akan kite redahi nanti... He He He...

Ada banyak Andung kat Pasar Atas ni...  Kuda ini sengaja ditutup matanya... He He He...

Kat sekitar sini banyak maskot2 kartun... Aku nyampah! Sebab mereka ni macam memaksa... Busuk plak tu... Dah berapa tahun tak mandi nih? Haisshh...


Inilah satu2nya gambar aku bersama Jam Gadang... Jam Gadang ni menunjukkan tepat pukul 11:00 pagi... Tapi matahari dah terpacak atas kepala...

Jam Gadang ni ada keunikannya tersendiri... 

Nombor pada Jam Gadang tersebut menggunakan nombor Roman... Kecuali nombor 4... Nombor 4 sepatutnya di tulis IV tetapi menjadi IIII...

Disebabkan itu... Jam Gadang ini telah menjadi satu2nya jam di dunia menggunakan nombor Roman 4 dengan nombor IIII tersebut... 

Itulah misteri yang masih tak terungkai dan penuh dengan tanda tanya hingga sekarang...

Kami teruskan perjalanan ke Pasar Aur Kuning... 

Macamana cara nak amik Angkotan ke sana? Aku akan kongsikan next post...



BERSAMBUNG...

53 comments:

  1. Clap....clap....kalo aku...X terfikir pun alasan tak de rupiah cenggitu.boleh tiru ar neks time.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yeahhhh... Bunyi2 mercun skit... Dam dam dummm... Ehhh.. Macam nak raya plak... He He He... Stand by stragigi... Guna gigi bercakap dengan si penipu... Ha Ha Ha...

      Delete
  2. Hahaha... Hampeh tol... Huh... Sib baik alasan xde duit tu sama walau x dirancang...

    ReplyDelete
  3. wahh..beraninya..naik Ojek...priceless experience..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nak idup Cik Nohas... Terpaksalah Makkk redahi jua... He He He...

      Delete
  4. versi cita HH... memang suspen.. ingatkan dia nk bawak lari HH ka masa nk ambek helmet..
    then, masa smpai pasar tu, ingtkan SS plak dilarikan... heheheh..
    nasib la korang ada chemistry... kecik2 minum susu yang sama ka.. hhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Zarul Farhana nak kasi berapa markah? Ha Ha Ha...

      Delete
    2. sinetron betoi kesahnye haa. sipbaikla ada kimia engkorang dua. kalo tak acaner la ye? hehe

      Delete
    3. Ini bukan kimia lagi dah ni... Ini dah masuk kursus masak memasak..

      Delete
    4. asyik2 nora ja kan.. kali ni
      zarul farhana bagi 6 bintang...hehehe
      bukan setakat kimia ja... fizik, bio semua lekat

      Delete
    5. Lagi 4 bintang... Beras JALAL yang kasi...

      Delete
    6. kicap Jalen tanpa memberi bintang...

      Delete
  5. bagus info di sini.....sampai ketua baru tahu no4 sama dengan 1111....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alooo lo lo... Cik Nieda Ramly masih bergetah lagi... Hi hi hi...

      Delete
    2. haah la apsal la kan no 4 Roman cenggitu plak? hehehe

      Delete
    3. Pasal nombor 4 tu MEMBAWAK malang laaa kot... He He He...

      Delete
  6. hahhaah... sempat lagi ambek pic si mamat tua tu... dop hensem pon...maybe dia ada agenda lain pa.. tiba2 ja xnak berhenti kt pasar atas...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ha Ha Ha... Cik Zarul Farhana dah macam nujum...

      Delete
    2. hahaha..
      ehh kenapa ya, asal smapai indon ja ada bau2 busuk SS akan bau... trip kali ni jmpa si maskot2 lak

      Delete
    3. Kerana tiada yang mewangi selain diri ku... Kah Kah Kah...

      Delete
    4. sepatutnya nyanyi ja lagu mewangi..bg lekat segala wangi2 tu

      Delete
    5. Cer Cik Zarul Farhana nyanyi skit... Mana taw kot banjir kat kedah boleh surut... He He he...

      Delete
  7. Pas baca apa HH tulis so dapatlah aku buat simpulan why ko serasi ngan dia. Pastu aku memang selama ni dapat agak HH lebih garang dari ko. Haha. Bravo la drama sebabak korang.

    ReplyDelete
    Replies
    1. HH shy2 cat baca komen... He He He...

      Delete
    2. a ah... sokong... lepas bace HH tulis ni.. rase HH macam lagi garang sket dari SS.. walaupun nampak SS mcm rawk sket.. hehehe.. pape pun alhamdulillah selamat sampai kat pasar atas tu.. naseb due2 pandai buat alasan..! huhu...

      Delete
  8. Nasib baik lah korang ada telepati. haha. Pheww. Takut dgn bapak polisi rupanya. Ceittt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaaa bukkk... Telepati... Homeopati... Berparti... Semua bisa bukkk... He He He....
      * SS siap bukak kamus dewan serbaguna nak tahu maksud telepati tu... Adesss

      Delete
  9. Assalamualaikum…
    Kami menawarkan pelbagai pakej menarik ke Padang Bukittinggi untuk anda.Semua urusan kami lakukan.Dari urusan tiket,hotel,transport,makan dan pemandu pelancong semua kami sediakan untuk anda.Untuk group yang besar di alu alukan.hadiah menarik menanti anda.
    Tak perlu bersusah payah menguruskan group anda.Berikan senarai nama peserta dan tarikh perjalanan dan semua kami uruskan.Urusan di lakukan di Malaysia.Mudah dan selamat.Temujanji untuk urusan group yang besar juga boleh diatur.
    Hubungi saya di talian 0126665436 atau lihat di blog saya untuk maklumat lanjut.Banyak maklumat berguna untuk panduan anda.
    http://freelancetour.blogspot.com

    ReplyDelete
  10. Pergggghh, drama habis perjalanan korang naik Ojek nie.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu tak banjir.. Drama ini akan di pentaskan di Istana Budaya esok... Sila dapatkan tiket... Gurau je.... He He He..

      Delete
  11. bila tngok jam gadang teringat dekat menara jam dekat london. hahahah. seronoknyaa kalua dapat travel SS ni :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS tak pernah sampai london... Cuma biskut almond london je penah singgah kat tekak ni.... He He He...

      Delete
    2. Almond london? nyuumm nyummm...tetiba jadi teringin. Mana nak cari time2 begini...

      Delete
    3. Cik Farrah MF buat laaa... Mesti sedap... He He He...

      Delete
  12. Macam-macam aksi I tau baca entri SS & HH. Kuak lentang, gaya bebas, meniarap, mengiring. Habis juga :)
    Memang gadang jam tu...

    ReplyDelete
    Replies
    1. He He He... Sudahnya aksi tersembam... He He He...

      Delete
  13. Amboi...siap tulis blog berganti2...hahahaha. sypun ada naik moto time bangkok ritu..tp takde drama me n my sis diantar tempat2 berbeza..hahaha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masa kat bangkok SS pon pernah nak pakai Ojek gak... Tapi tak jadi sebab kat sana pon ada drama lost jugak... Ha Ha Ha... Nasib baik x jadi naik ojek tu... Kalu tak confirm laaaa memaki bahasa ayam dan itik... Ha ha Ha...

      Delete
  14. adooooiyai SS ngan HH ni memang perfek combo la. kelakar bahaha.. patutnya entry nk cem serious tapi den dok gelak2. kalo CT la terpisah ngan member memang panik abadi laaaaa. sebab tu tak brani nak jalan solo ke apa ke. pape pun kena berteman jugak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa... Kannnn... Keberanian manusia ada batas... Kalu ada peluang berteman jangan pegi sorang...

      Delete
  15. SS,

    Bahasa Jawa tahap bangsawan kot yang kamu bilang itu?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kah Kah Kah... Tahap bangsawan ek? Dah macam kena sawan je... He He He...

      Delete
  16. huihhh...dah macam citer sinetron nihhh...kalau sy...terpisah dgn rakan kejap jer di tempat asing...leh jd jiwa kacau sambil meracau...hahahahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena bawak dodol tu... Boleh kacau kat tempat orang.. He He He..

      Delete
    2. 1 kawah dodol leh siap kalau kacau kat situ...adehhh...hahhahaha

      Delete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...