Monday, 12 January 2015

Kembara Padang, Indonesia - Day 3 - Es Durian Iko Gantinyo

Entry sebelum boleh baca di SINI...


Kami singgah di Es Durian Iko Gantinyo untuk membasahkan tekak...

Berehat sambil mengembalikan semula kedudukan gegendang telinga ke tempat asalnya setelah puas dibebel oleh si HH kerana memenuhi hajat giler aku untuk misi jejak kasih si Malin Kundang... He He He...

Mari kita layan Misi gendang gendut tali kecapi... Kenyang perut suka hati...

Part memboroikan perut serah kat Si HH... Dia ler yang paling melonjak gembira... He He He...

Aku kena diam dan menurut perintah... Kena angguk2... Tak boleh geleng2.. Kalu tak nanti kena panah petir... Menannnnnnahhhhhhh telinga! He He He...

Untuk pengetahuan...

Es Durian Iko Gantinyo terletak di Jalan Pulau Karam No 9... Contact no : 21821-33721...

Kat sini ada macam2 menu yang berasaskan durian... Pilih lah yang mana suka...

As I said... Aku kena diam dan menurut perintah... So... Let them choose for me... He He He...

Unik kan tempat letak air mineral ni..

Si HH tetiba rasa nak terkucil.. Jadi dia ke toilet...

Sementara HH ke toilet... PU layan aku berborak...

PU jadi mangsa aku... Tolong pegangkan menu... He He He

Beginilah rupa Es Durian... Perghhhhhhhhhhh! Mantap gilerrrr rasa dia! 100% recommended!

Pastu si HH order ni... Nama menu ni Pempek Palembang... Jangan salah sebut ek... Kang lain pulak bunyinye... He He He...


BERSAMBUNG...

58 comments:

  1. Delisiosto.... Pajura kaci 5 bintang..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Es pisang jangan buat main.. Nanti jadi bananarama.. Hah tak nyempat2 ko...

      Delete
    2. Tak sempat nak gali lobang...

      Delete
  2. Sian ko.. HH tersampok mak malin kundang kot...

    ReplyDelete
  3. wahh..memang mantap..ngetop mcm ni...crepe durian ada tak?

    ingatkan kat menu tu..menu makanan/minuman tadi..haha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Crepe masuk perut jadi tempoyak.. He He He...

      Delete
  4. tunjuk gambar makanan lahh pulak :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah tengahari Cik Inani... Baru bangun tido ka? He He He...

      Delete
    2. hahahah.terbangun lewat hari ni. heh :P

      Delete
    3. anak dara pa bgn lmbat ni hahahah

      Delete
    4. Menantu yang baik adalah menantu yang bangunnya tengahari... Keh Keh Keh...

      Delete
    5. hahahah... reject terus..kebulur laki nk sarap pagi2 hahahah

      Delete
  5. pempek palembang tu apa.. resepi durian juga ka SS..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan... Dia cam jemput2 skit... Ada cendawan goreng...

      Delete
  6. haha..jangan lawan cakap HH, nanti dipanah petir jadi batu Malin Kundang plak..jangan marah HH, gurau jer ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS tak lawan cakap... SS dok baik2 aje... Sopan2 aje... Keh Keh Keh...

      Delete
  7. Replies
    1. Selagi ada gigi... Hi hi hi...

      Delete
    2. menu kali mmg nampak sedap.... pandai HH pilih... terliur kiteorang yang nengoknye ni

      Delete
  8. daaapnye.. puding durian ? hehehe

    ReplyDelete
  9. Es tu ais kan... eh betul ke ni hehehe

    ReplyDelete
  10. es durian yg x dpt kat sini ... huhuhuuu

    ReplyDelete
  11. uishhh. sedappnyaaaaa. apa rasa dia ek?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa basah2 aje tekak nih... He He He...

      Delete
  12. hamboih amek kesempatan ye gunakan PU.
    bak mai la es durian secawannnnn *sengaukan sikit mcm iklan kopi radix* hehehe

    ReplyDelete
  13. Sedappppppnya! Kerepek durian ada tak kat kedai tu SS?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entah! Tak sempat nak tengok menu... He He He...

      Delete
  14. Huih..menarik tpt mkan ni..tp awas..jgn silap sebut...hahhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terlajak perahu boleh diundur... Telajak sebut pempek jadi pe**k... Ha Ha Ha...

      Delete
    2. hahahahahahahhahaha
      tumpang gelak mengilai jap hahaa

      Delete
    3. Bebaik mengilai tu... Kang bebaik Pempek... Jadi Pontianak plak... He He He..

      Delete
  15. Dah macam pelakon muka PU tu.
    Dah pulak macam muka Malaysian.
    Ensemlah jugak...ha3.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan puji2 nanti tergoda... Ha Ha Ha...

      Delete
    2. Memang nampak tanda2 tergoda dah ada hehehe jangan mare Shikin :)

      Delete
    3. amboi dr shikin... berkenan ke..?? eh? hahahaha.. gurau..

      Delete
    4. Dia berkenan nak jadi besan tu.... Tunggu PU beranak perempuan... Eh! BIni PU... He He He...

      Delete
  16. Ape? Pempek? Lain benor bunyinya.
    Tapi, nampak sedap lah..

    ReplyDelete
  17. Haaa lidah kena lentur elok2 :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Melentur buluh bior dari rebong masak lemak...

      Delete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...