Monday, 12 January 2015

Kembara Padang, Indonesia - Day 3 - Kampung Cina

Entry sebelum boleh baca di SINI...


Perjalanan kami diteruskan ke Kampung Cina...

Kampung Cina ni kecik aje... Dan yang tinggal di situ semestilah orang Cina...

Mereka menjalankan pelbagai perniagaan termasuklah restoran dan perhotelan...

PU bawa kami pusing2 sekitar Kampung Cina ini...

Tak turun dari kereta pon...

Jadi gambar2 yang aku ambil adalah ketika kereta sedang bergerak... Ditambah hujan yang tak berhenti sejak pagi... Huh!

Rupa Kampung Cina ni sama aje macam kat Malaysia...

Layannnnnnnnnnn!

Masuk sini...

Keluar sini...

Sini pulak...

Ada Tokong Cina...

Tokong lagi...



BERSAMBUNG...

40 comments:

  1. Replies
    1. Busy cekik mee tarik... Hi hi hi...

      Delete
  2. ada jugak eh orang cina dekat sana. hahahah. baru tahuu kott :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama la.. baru tahu sana ada org cina.. india ada SS?

      Delete
    2. Orang India ada... Sorang pelancong... Nama dia Minahkumari Kalai... Keh Keh Keh...

      Delete
    3. Dia pakai sari nampak pusat...

      Delete
    4. minahkumarilapadang.. hah amek.. pnjng nama..haha

      Delete
    5. Adik beradik Noor kumalasari... He He He...

      Delete
    6. hahahhaha. suka hati je cakap adik beradik noor kumalasari. :P

      Delete
    7. mcm daun kari kole.(bahasa kedah utk daun kari)

      Delete
    8. eh bkn daun karipole ke?hahaha

      Delete
    9. Dah karipole pulak... Ha Ha Ha...

      Delete
  3. lahhh xtaw plak ada masyarakat cina kat sana....
    kat area kampung ada gak nana kampung cina tapi org siam yg dok

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kampung hantu cina laaa tu kalu Siam yg dok...

      Delete
    2. hahaha.. xdan nk jadi hantu lagi..

      Delete
  4. kampung cina yang indah permai...hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Seindah spital permai... Hi hi hi...

      Delete
  5. maknanya bangsa cina kat sana masih hidup gaya cina lah cuma nama je nama indon ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mereka tetap bermata sepet... Keh keh keh... Ada dua nama... Tapi IC kena nama Indon...

      Delete
  6. ditatang aje embak es es nih kemana2 oleh si PU hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Es Es dilambung jadi tempoyak...

      Delete
    2. Oohhh, boleh buat tempoyak goreng!

      Delete
    3. fika tu hape pulak? pelakon sinetron ke hehe

      Delete
    4. Fika kesukaan Farrah MF... He he He...

      Delete
  7. Kampung cina mmg kat mana2 gitulah rupanya :)

    ReplyDelete
  8. Ramai ke orang cina dekat sana?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang Cina hanya masyarakat minoriti aje...

      Delete
  9. Cantik jugak gambar yang SS amek dari kete. Dah macam professional photographer pun ada.

    ReplyDelete
  10. uuuih time kete gerak gambar lawa cemni.. camera mahal ni SS guneee

    entry ni lawak la haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Camera kodak isi filem je Cik CT... Ha Ha Ha...

      Delete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...