Thursday, 5 February 2015

Bila tarikh lahir korang?

Bila tarikh lahir korang?

Januari 01-09 ~ hamster     
Januari 10-24 ~ Tikus       
Januari 25-31 ~ Singa       
Februari 01-05 ~ Kucing     
Februari 06-14  ~ Merpati   
Februari  15-21 ~ Kura-kura         
Februari 22-28 ~ Harimau Bintang     
Mac 01-12 ~ hamster       
Mac 13-15 ~ Singa         
Mac 16-23 ~ Tikus         
Mac 24-31 ~ Kucing         
April 01-03 ~ jerung         
April 04-14 ~ Harimau Bintang         
April 15-26 ~ Tikus         
April 27-30 ~ Kura-kura   
Mei 01-13 ~ jerung         
Mei 14-21 ~ Merpati         
Mei 22-31 ~ Singa         
Jun 01-03 ~ Tikus         
Jun 04-14 ~ Kura-kura     
Jun 15-20 ~ jerung         
Jun 21-24 ~ hamster       
Jun 25-30 ~ Kucing         
Jul 01-09 ~ Tikus         
Julai 10-15 ~ jerung         
Julai 16-26 ~ Merpati       
Julai 27-31 ~ Kucing         
Ogas 01-15 ~ hamster     
Ogos 16-25 ~ Tikus         
Ogos 26-31 ~ Kura-kura
September 01-14 ~ Merpati
September 15-27 ~ Kucing
September 28-30 ~ jerung
Oktober 01-15 ~ hamster
Oktober 16-27 ~ Kura-kura
Oktober 28-31 ~ Harimau Bintang         
November 01-16 ~ Singa
November 17-30 ~ Kucing
Disember 01-16 ~ jerung
Disember 17-25 ~ hamster
Disember 26-31 ~ Merpati

Maksud/erti :   
 
# jerung: Kamu memang seorang yang setia dan manis orangnya. Kesetian kamu memang tidak boleh disangkal lagi. kejujuran dan keikhlasan adalah kekuatan kamu, malahan di dalam kerjaya kamu memang boleh dipercayai.Kamu adalah orang yang sederhana dan sering bersikap rendah diri.Kamu bukan orang yang akan mencari masalah dan sukakan suasana yang damai.Kualiti itulah yang menjadikan teman-teman suka berada di sisi kamu. Cita rasa kamu di dalam fesyen juga diakui baik dan kamu akan mudah terasa malu dan sedih sekiranya alamari pakaianmu tidak lengkap dengan pakaian yang mengikut peredaran fesyen.
     
# Tikus: Kamu ini memang penuh dengan muslihat! Namun, sikap itulah yang menjadikan kamu nampak bijak dan menjadikan wajah kamu comel dan mudah menarik perhatian orang disekelilingmu. Ramai yang suka berkawan dengan kamu kerana sikap kamu yang memang mengundang keseronokan kepada orang . Memang kamu sering dijemput untuk memeriahkan majlis dan ramai          yang menyukai kehadiran kamu, tetapi kamu begitu sensitif orangnya dan itu menjadikan orang sekelilingmu berhati-hati untuk berbicara dengan kamu.
   
# Singa: Begitu kontra dengan spesies kamu, rupanya kamu ini memang          pendamai orangnya. Kamu tidak suka terlibat dengan pertengkaran atau          pergaduhan. Kamu begitu sukakan aktiviti luar rumah dan tidak gemar          melepak tidak tentu arah tujuan. Memang dilahirkan untuk menjadi ketua dan memberikan arahan kepada orang lain dengan cara yang paling disenangi.
   
# Kucing: Kamu memang penyayang, disayangi namun kadang-kala begitu pemalu. Kamu sukakan keadaan yang senyap dan damai. Di dalam kehidupan,kamu suka mempelajari tentang perkara baru dan sentiasa melakukan setiap sesuatu dengan bersungguh-sungguh. Di dalam situasi normal, kamu memang nampak tenang tetapi apabila kamu dicabar, serta merta kamu mudah mengamuk! Mereka yang bernaung dibawah kucing memang bijak bergaya.
       
# Kura-kura: Kamu semakin hampir dengan kesempurnaan dan begitu baik hati. Kebaikan kamu akan sentiasa dikenang orang sekeliling kamu. Kamu sukakan kedamaian, sekiranya teman-teman ada menyakiti hati kamu, kamu tidak akan cubai menyakitkan hati mereka pula. Kerana ini, kamu memang disayangi dan disenangi teman-teman.
     
# Merpati: Kamu adalah simbol sikap yang sentiasa riang. Apa saja yang kamu lakukan, kamu akan enjoy setiap detiknya. Kahadiran kamu menjadikan teman-teman serta orang sekeliling begitu riang dan senang dengan sikap kamu. Kamu adalah ketua di dalam kumpulan teman-teman dan bijak memujuk dan menghiburkan hati orang yang sedang gundah-gulana. Hipokrasi adalah sifat yang paling kamu benci dan orang yang sebegini memang kamu tolak tepi.
   
# Harimau Bintang: Kamu seorang yang misteri. Kamu boleh berhadapan dengan tekanan dengan tenangnya Kamu juga boleh menghadapi setiap senario yang menguji kesabaran tanpa perlu mengamuk untuk melepaskan geram. Kadang-kala, kamu ini kejam orangnya. Hmmm......kamu suka bergosip tetapi hanya bersama dengan teman-teman yang kamu percayai sahaja. Mereka yang bernaung dibawah harimau bintang adalah begitu teratur dan kemas orangnya. Tetapi,apa yang tidak tahan dengan sikap kamu yang mahu setiap sesuatu mengikut cara kamu.

# hamster: Tidak sabar dan begitu hiperaktif! Kamu mahu segala-galanya dilakukan dengan pantas. Namun, kamu memang sederhana orangnya dan begitu suka apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu. Kamu bijak berhadapan dengan masalah dan tidak mahu terlibat dengan sebarang kontroversi.


- XOXO -

133 comments:

  1. Replies
    1. bijak bergaya katanya...pakai tudung PARIDA barulah bijak bergaya heeee

      Delete
    2. Fizo Omar pon ada 3 lagi kuota tu... He He He...

      Delete
    3. pakai bawal ja..dpt kat kucing dia ngap

      Delete
    4. ZF je lah pakai bawal tu..sis JM x nak sbb outdated hihihih

      Delete
    5. hahahah... amboi sis hihi....
      byk fakta tentag kucing tu mcm lebih kurang ja ngan saya... hehhehe

      Delete
    6. patutla suka mengamuk di blog blog malaysia gehehehe

      Delete
  2. Replies
    1. Anda diselubungi misteri... He He He..

      Delete
    2. jangan biarkan hidup anda diselubungi misteri.. haha

      Delete
    3. Woww Zilla..mcm ada yg betul je hihihih

      Delete
    4. Zilla : Kamu boleh berhadapan dengan tekanan dengan tenangnya Kamu juga boleh menghadapi setiap senario yang menguji kesabaran tanpa perlu mengamuk untuk melepaskan geram

      zilla very cool...really like it

      Delete
    5. kadang kala kamu kejam orangnya..bahaya ni

      Delete
  3. ngiow.. haha.. yeke ni.. mana dapat ni SS.. SS plak apa?..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Membaham mangsa di lautan... He He He....

      Delete
    2. eh, kucing pandai berenang kah

      Delete
    3. kalu kucing tak pandai berenang kuak Taktau abis arr kena baham dgn jerung... he he he....

      Delete
    4. jerung jahat.. tangkap buat gulai.. haha

      Delete
    5. Elehhh takat kucing ngiaw2... Piat je telinga.. He He He....

      Delete
    6. nasib baik x de ikan kembung kalau x sah JM kena baham hihihi

      Delete
    7. nasi gaul ikan masin cukuplah JM.. demand plak..

      Delete
    8. Nak sedap tangkap tikos x pon hamster! Hamster tu bukan tikos ke?

      Delete
    9. hamster boleh bawak tido..tikus? shuhh..shuhh..shuuhh..pegi main jauh2

      Delete
    10. Qasehku ehhh Qaseh suci : ni kucing parsi x leh mkn nasi gaul ikan masin nanti bulu gugur ahahah

      Delete
    11. seksi skit xdak bulu kakakku yg manis.. haha.. (aip2! jgn banyangkan kucing tak berbulu).. haahhaaa

      Delete
  4. ya allah kembang setaman nani baca kura kura. hahahaha. sengih sampai ke telingaaa. ahahhaha :D nak bela kura kura lah pasni. ehhhhhhhh ;:P

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis laaa taman kembang.. He He He...

      Delete
    2. bukan bunga setaman tapu kura setaman.. hihi

      Delete
    3. Tapuuuu pon tapuuuu laaaa... He He He....

      Delete
    4. kura kura rupanya. jangan coba berenang di lautan ada jerung aummmmm

      Delete
  5. Hamster ... hahahaha iyer betul aku adelah hot tempered .. sila jgn buat aku naik darah kekeke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayokkkk ayokkkk... Hamster dah ngamok... Larikkkkkkkk!

      Delete
  6. Bila baca tajuk ingatkan nk pos HADIAH hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hadiahhhhhh apa JM? Santa Claus ada time raya krismas aje... Raya cina dia tak ada... Antu cina je yg banyak... He He He...

      Delete
    2. ahahah...x perlu byk..give me your sweet smile

      Delete
    3. eh, bukan dah hantar naik tongkang ke hari tu SS.. ke delay.. haha

      Delete
  7. alamak!!! camno ni ..ada sifat Kucing dan Kura-kura...uhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. mana satu nih? kejap kucing... kejap kura2... kejap tenuk... kejap tapir... ha ha ha...

      Delete
    2. ahahaha....tepuk DAHI...kenapa x ada PANDA

      Delete
    3. Sebab beruang kutub tak makan penguin.. He He He...

      Delete
    4. jgn kata cari kat Zoo Negara sudah hihihi

      Delete
    5. tak nak Fu Wa & Feng Yi tu... :-)

      Delete
    6. Nak upin & ipin... He He He...

      Delete
    7. kak ROSE!!! nk ayam golek!!!! ahahah...dah melarat nih

      Delete
    8. ishh biar betul sis ni.. sat kucing sat kura2... dua alam ka.. hahahah

      Delete
  8. Hamster. Semuanya pon betol. Hahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak nak kontrovesi... Tingkatkan prestasi... Ha Ha Ha...

      Delete
    2. Syida is HAMSTER?..wahh..so cute dan "orangnya dan begitu suka apabila ramai yang memberikan perhatian kepada kamu."...so minta autograp plsssseease

      Delete
    3. Nah jm sign.
      sekali dgn gambar. Kikikikiki

      Delete
  9. betulll :) sy tak suka kontroversi haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haaah. :D haha banyak yg tepat tuuu

      Delete
    2. Tak menyabor laa ni kan... Ha Ha Ha...

      Delete
  10. alamak..kura-kura dlm perahu...peace yo!

    ReplyDelete
  11. Kura-kura,..Kira kenalah, saya jalan lambattttt! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik tak ada arnab kat sini... He He He...

      Delete
    2. jalan lambat xpa.. asalkn selamat..

      Delete
    3. Hahaha betul ZF,..asal selamat ye :)

      Delete
    4. jangan kak farah cuba berlumba dilautan. jerung pasti menang

      Delete
  12. Eh aku rasa mcm dh komen td...hehe

    Aku meowww...tp mcm xkna sgt lg2 yg last tuuu...hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hi hi hi... Patut laaa asik nk mencakor aje...

      Delete
  13. Kucinggg , meowww

    http://ijahoney.blogspot.com

    ReplyDelete
  14. haha..jerung..tapi kat part cita rasa baik dalam fesyen tu rasanya kurang tepat.Sal adalah orang yang paling tak up to date..yang lain tu cam tau-tau aje..hehe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. lahh jerung ka kak sal...tgk jerung besar..tapi kak sal kurus ja..hihi

      Delete
    2. lahh jerung ka kak sal...tgk jerung besar..tapi kak sal kurus ja..hihi

      Delete
    3. Sal ni jerung special & limited editionla, ZF :)

      Delete
    4. hai jerung...saya jerung lautan utara.

      Delete
  15. merpati ni kaknoor hahaha entah lah ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jinak2 merpati ni... Susah nk pegang...

      Delete
  16. Mei 01-13 ~ jerung : Kamu memang seorang yang setia dan manis orangnya. Kesetian kamu memang tidak boleh disangkal lagi. kejujuran dan keikhlasan adalah kekuatan kamu, malahan di dalam kerjaya kamu memang boleh dipercayai.Kamu adalah orang yang sederhana dan sering bersikap rendah diri.Kamu bukan orang yang akan mencari masalah dan sukakan suasana yang damai.Kualiti itulah yang menjadikan teman-teman suka berada di sisi kamu. Cita rasa kamu di dalam fesyen juga diakui baik dan kamu akan mudah terasa malu dan sedih sekiranya alamari pakaianmu tidak lengkap dengan pakaian yang mengikut peredaran fesyen.

    wow! terus rasa nak tukar url blog jadi shark-ana.blogspot.com hahahaha

    ReplyDelete
  17. Mana dapat ni ya? Terus rasa macam, "eh, betul juga. hehehehehe"

    ReplyDelete
  18. Kucing....tp mcm tak brp betul....hahhhahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. ala...Liza baru nk ckp kita boleh geng budak sekolah...x betul lah fulok heee

      Delete
  19. Hmmm...hamster...mmg x sabar..mo cpt aje..hehe... dn yg lain2 tntng hmster tu semua btl. ..☺☺

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kire mengena jugak laa nih ek.. Ha Ha Ha..

      Delete
  20. Ros jerung.. Bila baca keterangan tu, sengih sorang sorang.. Hihi.. Bnyaknya aura positif:)

    ReplyDelete
  21. kita betul2 tarikh first merpati =D hehehehe..
    huurm ceria tu maybe la kot tapi time angin.. merpati tukar jadi garuda gak miahahha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abislaaaa jadi garuda.... He He He...

      Delete
  22. mickey mouse ler pulak...#sensitip

    ReplyDelete
  23. kita singa... ye ke ni adalah sikit2.... abang pulak jerung... yang tu kena dengan dia la

    ReplyDelete
  24. comel yang penuh muslihat? apakah? hahaha..

    mana dapat ni SS?

    SS tarikh lahirnya bila?

    ReplyDelete
  25. 14jan tikus? Saya macamana ye? Ermmm..tak pasti pulak sama ke tidak.

    ReplyDelete
  26. jerung datanggggggggg tapi bab fesyen tak berapa kena SS

    ReplyDelete
  27. jerung pasti membuat huru hara disini aaaaummmmmmmm

    ReplyDelete
  28. sis meow meow ... mcm tepat je . dan pasti , mmg suka bergaya ... best wooo

    ReplyDelete
  29. alamakkkk jerungg... aiyooo....hahahha....

    ReplyDelete
  30. aiyokkk....tikus mana plak dtg nihh...tp mcm betul jerrrrr ...penuh muslihat...hahhahahaha

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...