Monday, 16 February 2015

Kembara Macau - Day 3 - The Venetian

Entry sebelum boleh baca di SINI...


Dari City Of Dreams... Jom kita lintas jalan ke The Venetian...

Drama merajuk masih bersambung babak ke dua di The Venetian...

HH masih nak tekan minyak...

Sedang aku dah lama tarik handbreak...

Tapi... Bila aku tengok dia siap angkat sebelah kening macam Ziana Zain...

Mulalah kening aku pon start nak bercamtum macam kening Elfira Loy... He He He...
* Ko mampu?

Aku duduk kat satu sudut...

Tanggalkan kasut... Tanggalkan stokin busuk... Urut2 kaki.... Dah macam warga Kilauan Emas dah aku kat situ...

Tenangkan diri aku yang masih kepenatan sebab kena menapak jauh...

Aku mengomel sensorang depan tiang... Bebel2 dengan lantai... Tak sape pedulik!

Bila HH dah cool dia datang lenggang lenggok tayang gigi depan aku...

Dia try amik hati aku balik... 

Tolong aku urut kaki aku yang super duper sakit ni sambil gelak2...

Aku menjerit "Sakitttttt laaaaa bongokkkk!!!!"... Ha Ha Ha...

Geram betul aku nengok dia! Ada aje modal nak buat aku naik darah...

Bila memasing dah cool... Barulah kami boleh feel nikmati pemandangan sekeliling...

City Of Dream hanya berada di seberang jalan...

Di kejauhan....

Berada di sini seolah2 sedang berada di Europe.. He He He..

Menara jam...

Ah Kak baru lepas merajuk... He He He...

 Bangunan yang tersergam indah...


 Di sudut inilah Ah Kak sensorang bercakap dengan tiang! Ko mampu?

 Masuk ke dalam... Inilah yang ku lihat... Mata ni melilau tengok atas dan bawah...

Lagi,,


Lagi...

Masa aku nak masuk toilet ni... Aku tengok ada dua orang anak beranak kot... Mak Ju Bor dan Nak Bon Tot... Bukan nama sebenar... He He He...

Mak Ju Bor dan Nak Bon Tot sedap mencekik buah kat dalam toilet ni... 

Aku ingatkan dia cekik epal... Rupanya jambu batu! Adesssss!

Ko baru berak batu ke apa kat dalam tu? Sampai kuar jamban pon cekik jambu batu!

Adeiii...

Tak kelakar ok cekik jambu batu dalam jamban!

Walaupun jamban ni nampak bersih pada zahirnya... Namun... Jamban tetap jamban!

Geli meloya dowhhhh tengok orang makan dalam jamban.... Adessss...

Sambil tunggu si HH keluar toilet... Aku layan blues kat sini... He He He..

Masa aku dok belek2 camera aku... Aku nampak gambar ni... Si HH amik gambar sendiri kat cermin!

Terperanjat jugak aku...

Bila masa plak muka aku jadi muka HH?

Hadoilahhh HH! Memacam ko nih kan...

Rupanya dia dok memain camera aku masa aku dalam toilet...

Nak jugak layan blues kat situ... Ha Ha Ha...

Sakit betul hati aku tengok dia tonggengkan my baby camera macam tu... Haishhh!

Jom kita terjah apa lagi yang menarik kat The Venetian ni...

Sambil berjalan... Sambil tengok orang berjudi... Memang sakan u'ouls... 

Macam2 jenis perjudian ada...

Dan aku dok perhati je macam2 reaksi muka orang tengah concentrate berjudi...

Ada yang muka atakkk senyummm...

Muka semangat nak jadi kaya...

Muka kemurungan...

Muka nak kalah mati...

Muka nak bunuh diri pon ada... He He He...

Masa aku nak amik gambar ni.... Tetiba "No Photo! No Photo! No Photo!"

Eh! Sape pulak yang bertempek kat aku ni? Jackie Chan ke?

Sekali toleh... Apek Be La Can bukan nama sebenar... He He He...

Baru aku perasan... Setiap sudut dalam The Venetian ni penuh dengan Pak Guard.... Tapi dorang tak lah garang... Cuma mengingatkan aje sambil senyum2...

Dan... Agak surprise jugak laa... Sebab... Most dorang fasih berbahasa Inggeris! Kalu tanya apa2 pon dorang boleh jawap...

Nasib baik tak kena marah dengan Pak Guard....

Lagi pun... Jari aku lagi pantas dari jeritan dorang... Maka sempatlah aku menembak dan terhasillah gambar kat atas tu... He He He...

Another site...

Kat The Venetian pon ada Halal Eateries... 

Tekak dah haus... Jom ngopi! Sambil nengok awan... Ha Ha Ha...

Meronda2 kawasan sekitar... Nengok awan kebiruan... Awan tu bergerak ek...

Lagi..

Lagi...

Awan membiru tapi lampu jalan masih dinyalakan... Logik tak? He He He...

Kenangan Ah Kak di sini... He He He...

Mari kita layan sekitar sini plak...

Lagi...

Tu dia Mat Saleh mendayung gondola sambil menyanyi u'ouls...

Boleh lahh feeling2 macam kat Venice di sini...

Kalu nak naik gondola pon boleh...

Tapi... 

Akan gondol laaa poket kalu naik gondola tu... He He He...

Sebab...

Harga nak naik gondola tu tahap tak boleh blah... Naik sekejap aje tapi kena bayar dalam MOP 110.00 sekepala kot... Adessss...

Entahlah! Aku dan HH tak suka pada mende2 fake! So... Kami tak naik...

Jom kite cari kedai souvenir plak....

Bolehlah beli souvenir kat Boutique Di Gondola... Tentu gondol laaa poket anda! Ha Ha Ha....

Ada macam2 kat sini... Tapi harga makkkk oiiii... Memang gondol! He He He...

Fridge Magnet besau2... Tapi unik!

Keychain pon ada...

Fridge Magnet Macau pon ada kat sini...

Dalam banyak2 mende kat sini.. 

Aku cuma mampu sambar sekeping aje Fridge Magnet kat sini... Itupun Fridge Magnet yang ada tulis The Venetian... 

Jadilahh kan dari tak ada... Just untuk tambah koleksi aje...

Poket dah gondol... Mari kita berambos dari sini... Ha Ha Ha...

Berjalan lah kami mencari jalan keluar...

Tup... Tup...

Aku nampak orang berkerumun dan berbaris nak amik gambar...

Ehhh! Ada artis Macau kaaa?

Makin dekat... Makin dekat...

Ehhhh! Ada dua ketul abang sado laaaa...

Lorr dengan dia ni ke orang dok sibuk nak bergambo? 

Sape dorang ni? Ntah! Ah Kak tak kenal...

Hensem?

Mataaaa tuuuu... Mataaa tuuuu.... 

Haippp! Haipppp!

Ada 4 lagi tiang kat belakang tu...

Sila scroll laju2...

Jangan nak fokus lama sangat kat tiang nan sebatang! He He He....

Dahhhh... Cukup... Cukupppp.. Sudahhhh! Ha Ha Ha...

Gambar last kopek sebelum tinggalkan The Venetian...

Bagi sesapa nak naik Free Shuttle Bus kat The Venetian pon boleh...  

Tapi....

Aku naik Free Shuttle Bus kat City Of Dreams...

Cara nak naik Free Shuttle Bus kat City Of Dreams boleh refer kat SINI...

So... Ke mana kita?



BERSAMBUNG...

66 comments:

  1. ishh macam mana laa diaorang berselera nak makan dalam toilet.. dengar nama toilet pun rasa meloya nak telan makanan atau minuman.. ermm cantik2 bangunan dia.. awan yang tuh pun cantik, warna biru dia lain skit tuh yang menambahkan kecantikannya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. org sana mmg pe-ngo-tor erk? mana dgn budak kencing smbil minum yakult, dgn makan dalam toilet.. macam2 la.. eeeewww

      Delete
    2. Nak buekkk camno... Bangso yang kicin dan vera tara baso... Ha Ha Ha...

      Delete
    3. standard tu... kat Malaysia ni saya pernah jumpa dlm toilet tu..ada bekas plastik keropok.. maksudnya dia makan kwropok smbil mmbuang kot...

      Delete
    4. Pelik betolla. Habis tempat dah nak mengunyah. Agaknya lebih berselera kot kalau makan dlm toilet :)

      Delete
    5. entah la..mybe selera dia lain mcm kot

      Delete
    6. memang pelik sesangat laa. mungkin lapar sesangat agaknya, tuh yang mengunyah tak kira dalam toilet sekalipun..

      Delete
    7. Uwekkk... Memang meloya tekak. Tempat a-jis macam medan selera.
      Budak yakult tu saya pun ingat lagi..
      Uweekkkkkk sekali lagi.

      Delete
  2. Huh... Awat tak bergambaq ngan tiang nan sebatan???

    ReplyDelete
  3. bergondol di kedai Fm ok, gondol naik gondola yg tak ok

    ReplyDelete
  4. gelilah plak nengok mat sado 2 orang tu..haha..
    gambar awan tu cantik mcm lukisan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acehhh... Cehhhh... Geliiii kononnnn...

      Delete
    2. itu lah x nampak mcm org macau pun...

      Delete
    3. Abis orang apa? JM nampak x org tgh kacau dodol? He He He...

      Delete
    4. hahahah.amboi kacau dodol :P

      Delete
  5. confuse sekejap.. SS pergi macau ka europe.. hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. europe pelesu tu mcm best gak..hahahha

      Delete
    2. Kan...kan...kan...walaupun palsu.
      Tapi lobang hidungmu tetap menjadi pojaan hatiku...
      Oopppsss lari tajuk ka?

      Delete
  6. memang boleh feeling-feeling kt Venice...minus the judi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi Venice airnya tak macam swimming pool... Hua Hua Hua...

      Delete
  7. air dia memang clear gitu ke? mcm swimming pool?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup... Macam swimming pool... Kalu nak mandi boleh... Buat2 terjatuh... He He He...

      Delete
    2. hahah.. buat2 terjatuh lak ye.. bersih ka airnya..hahah

      Delete
    3. ahahaha buat buat terjatuh adus masuk swimming pool time2 winter..

      Delete
  8. abg sado... tapi heheheh i see lah..

    ReplyDelete
    Replies
    1. alahhh... ter nmpk la...xsngaja

      Delete
    2. nampak apa...x nampak apa pun...kecik sgt!!!

      Delete
    3. JM kena tengok dengan MATA HATI! He He He...

      Delete
    4. aaaaaa kena zoom lah gitu >.< ahahaha

      Delete
  9. Sakit ek ati kan.. Kan .. Kan.. HH tonggeng sesedap rasa baby kesayangan ko... Ha camtu la gak rasa kalau barang kena pulang panting...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cissss! Tunggu pembalasan si pitung!

      Delete
  10. cantik2 gambar...abang sado nan ado...huhuhu...jangan jeling2...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jeling skit2 x pe... He He He...

      Delete
    2. seram aje tgk bang sado..hahadoi..

      Delete
    3. amboiii jeling jeling jangan sampai juling :p

      Delete
  11. Sukalah baca kisah SS & HH bercekau berdua. Chomel! Pandai HH pujuk SS balik :)

    ReplyDelete
  12. betul mcm europe ler...huhuhuhui...nyaris2 tertipu...siap tgk tajuk entry byk kali... mkn dlm toilet??? diorg ape ade hal, stakat mkn kt toilet tu normal kot...hmmm...

    ReplyDelete
  13. hahaha..halal eateries mesti ada.judi haram,makan mesti halal..

    gi Macau ni macam gi holiday kat Europe version jimat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sal, sal dah pegi Macau jugak ea? Saya lah x pernah pegi lagi.

      Delete
  14. Kira okay la menyambar sekeping fm.. Tapi mmg itu pun yg penting.. Sbgai koleksi huhuu..

    ReplyDelete
  15. suka dgn pemandangan ala - ala venice tu ... romantik lah pulak tai di kota judi ... adeh .

    ReplyDelete
  16. HH tau x gambar dia dalam toilet ada sini?
    Hahaha.. Marah mak tiri karang.

    ReplyDelete
  17. No photos?
    Nape x boleh?
    Ada signs larangan ke SS?

    ReplyDelete
  18. mula2 pegi dulu tertipu gak...tgk langit membiru..pastu....ehh...kenapa x basah sedangkan kat luar hujan..ahirnya baru tahu jawapan nya..

    ReplyDelete
  19. wowww...abg SADO tu ..buah dada dia lagi besor dari "J*" punya lah

    ReplyDelete
  20. cantiknyaaa pemandangan dekat sana ^^

    ReplyDelete
  21. miahahaha langit itu patutlah cantik semacam =D

    ReplyDelete
  22. tapi tempat ni cantiklah.. kalo CT pun beli fm utk diri sendiri saja lah kot..

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...