Sunday, 18 October 2015

Cempaka Biru

Vrooommmm Vroommmm bunyi motor merempit...
  
Aku ngendap ngendap dari dalam rumah...

Tengok tengok... 

Abam posmen tengah gigih dok menyumbat surat dalam post box...

Memancor mancor u'ouls sampul surat warna hijau... Orang buta warna pon boleh celik... Keh Keh Keh...

Teringat warna trafik lite suruh orang jalan... Ha Ha Ha...

Dalam hati bertanya "Sampul hijauuuu??????"...
* Terus muka Zainal Abidin gigi berlapis tu muncul dalam sel2 otak... Tak memasal lagu Hijau jadi OST citer ni... He He He...

Sapekah gerangan pemberi sampul hijau tu?

Tak yah nak berteka teki... Tengok tajuk posting pon dah boleh agak...

Yeahhhhh! Kiriman sampul hijau tu datangnya dari Cempaka Biru a.k.a Kak Nieda Ramly!

Sape nak kenal Kak Nieda Ramly yang comel nih... Boleh ketuk pintu rumah dia kat SINI... 

Bagi salam dulu ye u'ouls nanti dijamu karipap dengan sirap... Ehhhh... He He He...

Comel kan kad ni? Comel macam aku kan kan kan? Ha Ha Ha....

From Thailand with love katanya...

Kak Nieda kasi Fridge Magnet Thailand!

Untuk pengetahuan u'ouls...

Aku dah lama kenal Kak Nieda ni...

Since tahun lepas lagi...

Zaman aku baru nak berjinak pinak hingusan menulis merapu...

My dear Kak Nieda...

Tetanjat taw titew tetiba dapat kiriman ni... Sape laaaa informer posto tu kan? Ha Ha Ha....

I'ouls jeles ok dengan Kak Nieda ni... Asik melancong ke Thailand je...  Drive sendiri pulak tu...

Terima kasih sebab masih setia bertandang kat Pondok Buruk SS ni... Terima kasih hadiahkan SS kad comel dan Fridge Magnet... Terima kasih ingat kat SS...

Oleh itu... Terimalah pantun dua kerat dari SS... 

Thank You... I Love Youuuuuuuuuuuuuuu... Muahhhhhhhh...



- XOXO -


108 comments:

  1. Amboiii...hadiah lagik! Untung jadi SS ni..,semua org syg..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Termasuk makkk kan kann kannsss... Hi hi hi

      Delete
    2. OH MAk Gojes org pertama tu...SS! sebut je SS is Semua Sayang lah OMG

      Delete
    3. setiap minggu SS dapat hadiah..ramai FEMINAT uolss!

      Delete
    4. Jay Emm propa... Tah2 posmen dah buat kemah depan umah... Ahakss...

      Delete
    5. dah lama x tengok muka POST man...rindu plak sob sob sob

      Delete
    6. JM......hok Jm pun ada juga ...

      Delete
    7. Jay emm punya sangkut kat jambatan... Ha ha ha...
      * dengki...

      Delete
    8. Yey yey..i dapat nombot satu kali ni..bkn sonang nih nak dok carta pertama.

      Delete
    9. JM..nk lwn JM yg asik dpt komen paling spesel

      Delete
    10. kalau sangkut di jambatang okey lagi SS...jangan dah masuk tasik udah huhuh

      Delete
    11. alah mama gojes ni..okeyy..JM bg peluang heeee

      Delete
  2. Ngendap posmen yg meyatim piatukn brg pos tu ke? Abam posmen tu mesti dok hengat sapalah SS ni..retis ka..politician ke..apa da punya byk org asik pos bende kt dia..kena ulang 40 kali sbln nk ngantarnya

    ReplyDelete
    Replies
    1. DNA posmen dah dikenal pasti... Tak syakkk lagi! Muka teh boh! Ha ha ha

      Delete
    2. kah kah kah 40 kali sebulan katanya Mama Gojes..sah posmen tu datang mengepos surat 2 kali sehari

      Delete
    3. Lps ni kena ajk posmen mkn nasi kt umh plakkk

      Delete
    4. hahahhah....muka teh boh tu mcm mn la agaknye yeeeee

      Delete
  3. Si gagah di rumah banglo ni jap. Sambil singgah nenda siapa kak nieda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila laa terjah! Arz dah boleh ganti abg rambut ketak!

      Delete
    2. GAGAL katanya.,...hatoi!!!! tolak sebelah tangan leh tumbang!

      Delete
    3. Gagah ke Gagal tu Jay Emm??? Adusssss! Lawakkkkk! Cermin mata pegi Surabaya tu ada power x Jay Emm? Cer pakai! Kalu x de SS pinjamkan! Kah kah kah 80 juta kali!

      Delete
    4. atoi!!!!! sebelum publish tadi dah check rasanya BETUL!....tadi pun salah tulis..datang jadi hatang....malu!!!!

      Delete
  4. Replies
    1. Ahakssss... Besonya tulisan Wawa... He he he...

      Delete
    2. SS mmg sentiasa SWEET WAWA....so bila dapat hadiah tu berganda gandan kuasa 2 seeee wwwiitttt nya tu miaaahahahaha

      Delete
    3. kecik2, nanti ss tk nampok pulok.. hehe

      JMMMM...")

      Delete
  5. alamak!!!! bukan FIRST lagi iskk!

    ReplyDelete
  6. kak Nieda!!! x aci! alamat JM yang kat Nieda minta tetapi SS yang dapat hadiah....huhuhhu ni yang nak merajuk ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape laaa posto tu kannnn... Ha ha ha...

      Delete
    2. mesti posto tempat JM dah ambil wak balik umah huhuhu

      Delete
    3. Wak balik temulawak.. Kah kah kah

      Delete
  7. bila cebut je Cempaka Biru siapa lagi kalau bukan Kak Nieda tu!!!

    ReplyDelete
  8. kad tu..kad ucapan tu sangat comel...salah hantar tu kak Nieda..kad comel warna pink tu sesuai tuk Jay Emm je...SS suka biru...uweekk! jelir kat SS..jeles..ioulss x dapat hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ayat ayat kejelesan! X pe SS faham perasaan orang cemburu... Kah kah kah...

      Delete
    2. hanya org pernah cemburu je memahami perasan orang cemburu mcm mana ;p

      Delete
    3. X peduli ...biru x jumpa.akak belakang jee

      Delete
  9. tudiaaaa hadiah lagi yang ke 352 kannn... Bahagia sungguh jadi yang tersyg ni ye..hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mummy dah bocor rahsia... Ha ha ha...

      Delete
    2. sikit hari lagi cukup lah tu 365 = 365 hari...:p

      Delete
    3. Nak Jay Emm yang cukupkan boleh? SS tak ada fridge magnet dari negeri Perak... Tak ada fridge magnet dari Kedah... Tak ada fridge magnet kebaya nyonya Melaka... Perlis pon tak ada! Sedihhhhh!!!

      Delete
    4. Ini statement nak minta...poyo lo ss ni...kekh keh

      Delete
    5. Abis nak sangatkan mencukupkan 365... Kah kah kah...

      Delete
    6. aaala mummy takdan nak g shopping.. nanti jumpa kebaya labuh mummy belikan ea.. eh bukan, FM kebaya labuh daa.. hehehe :D

      Delete
    7. Kalau kebaya labuh yg sebenar pun apa salahnya, Mummy. Boleh suruh SS bergaya belanja kita satu selfie :)

      Delete
    8. FM langkawi ada kan.. Kedah laa tuu..
      Mummy, nak jugak tau Kebaya, eh FM kebaya..hehe

      Delete
    9. I nak fridge magnet kebaya nyonyaaaaa kaler pink! Fridge magnet tulis Kedah bukan langkawi! Kuda 3... Topi cowboy 2... Pistol 8... Pengsannnnn!!! Ha ha ha

      Delete
  10. Saya jarang dapat surat dari geng blogger , kalau surat dari Bank tu selalulah . Sedih kan ?

    ReplyDelete
  11. untunglar dpt ole2 siam tuu., ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. beras siam pon sedapp, tapi xlah sesedap beras masaiii., hai hai2 matikla wakk ;p

      Delete
    2. Beras siam tu laa Wak Kentut bikin nasi lemak.. Hak Hak Hak..

      Delete
  12. Komain dulu tahun depan mai pulak okbai

    ReplyDelete
    Replies
    1. ehem! Ekin....nada cam merajuk je..pesal tggu tahun depan...datang lah bulan depan :p

      Delete
    2. Ekin kan tengah lancarkan mission menghilang,..dari bulan sembilan lagi dia dah kasi hint akan menyepi...

      Delete
    3. Merajuk hp ekin la masuk blog retis kak farah sis jm dan SS xboleh nak scroll la nak komen tak boleh jeng jeng... ni guna hp abg baru boleh...

      Delete
  13. Simple je pantun dua keratnya.

    Thank you,
    I love you.

    hahahahah. Comel! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Keh keh keh... Seia senada.. Ahakss

      Delete
    2. Boleh masuk rancangan Raja Pantun kat astro tuh!

      Delete
  14. SS ramai peminat yang sayang !!! Untunglah nasib badan kaaannn ....

    ReplyDelete
  15. wah Tora datang lagi..... opsss abam posmen.... yeh yeh yeh *eh apasal ahkak lak yang suke bebenor ni* hehehehe kita tumpang syok je.... yeh yeh yeh yeh

    ReplyDelete
  16. glamour sekajap akak hari ini...entry penuh you!
    TQ

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akak dah kategori retis dah nih... ha ha ha...

      Delete
  17. malu ai nak baca lama2 .....keh,keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecececeh... Malu pulak... Ha ha ha... Thanks kak!

      Delete
    2. glemer arggh kak Nieda pasni hikss

      Delete
  18. yeyee dapat hadiah lagi.. muat lagi x nak lekat FM tu? klu xmuat meh kasi sini..hehe..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahahha.. SS dah beli 3 fridge ..mau tak muat..ahhaaha :P

      Delete
    2. Amboi 3 tu.. mesti big saiz semua.. hehe

      Delete
  19. perghh..siap mengendap abe posmen lagi..hihi..ada sound effect...
    maknanya tu..kena gi Thailand lepas ni..sawadikap...

    ReplyDelete
  20. Untung lah Ss dpt ole2 dr kak nieda...untunglah Ss ade ramai peminat..

    SS minat ruby x??hahhaha..soalan apakah itu....

    :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ini soalan mintak kena cium... ha ha ha...

      Delete
  21. Wah dapat ole ole... kalu tak der tempat nak simpan dah , pos lah kat sini..hehe

    ReplyDelete
  22. bestnya jdi SS ni kan ramai yg nk bg hadiah
    alhamdulillah murah rezeki tu namanya kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS rasa jadi kak noor lagi untung kot... Peminat kak noor ramai dia malaysia-brunei

      Delete
  23. mesti lama2 berblog ni akan penuh petiais SS dgn FM kenkawan kan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah Kak Noor di salurkan rezeki dari rakan blogger yang baik2...

      Delete
    2. Nampak gayanya, peti ais tak cukup, Kak Noor...kena beli freezer gabak tu. Luas sikit ruang nak tepek fm ;)

      Delete
  24. Tahniah, SS! Selamat mengumpul harta pusaka!
    Salam kenal, Kak Nieda...nanti kita datang rumah ye.... :)

    ReplyDelete
  25. Errr,..salam kenal apanya. Dah beberapa kali dah datang melepak kat anjung umah Kak Nieda :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum cukup kenal lagi kot..hehe.. akak kena lepak lagi

      Delete
    2. Ni komain paling lawakkkkkkkkkkkkkkkk!!! Kah Kah Kah.... Sakit perutttttttttttttttt!!!!

      Delete
    3. Itulah,...kena terjah dan terjah lagi....dan lagi,..dan lagi... ;)

      Delete
  26. wah hijau gitu.. baru terang mata abam posmen nak antar surat tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik posmen tak buta kaler... he he he...

      Delete
  27. secepat kilat akan berkenalan dengan cempaka biru ... zusssssss

    ReplyDelete
  28. waaaa....bestnyer dpt hadiah....sy pun selalu gak terjah blog kak nieda....dia pun selalu gak singgah umah titew...hik hik hik....motip sgt nk bgtau

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...