Wednesday, 25 November 2015

Kembara Xi'an - Pertemuan ini

Yeahhhhhhhhhhhhhh!!!!

I'm coming home... I'm coming home... I'm coming home...

Sing one more time...  I'm coming home... I'm coming home... I'm coming home... He He He...

Ada sesape rindu Wa Ah Kak??????????????????? Ha Ha Ha...

Terlebih dulu...

Aku nak ucapkan juta juta jutaan terima kasih kepada semua yang sudi parking dan lepaking di Pondok Burukss aku ni walaupun U'ouls tahu yang aku tak ada kat sini...

Harap bersabar ye U'ouls... 

Aku akan approve satu persatu komain yang masuk bertubi2... Dan cuba untuk reply U'ouls secepat yang mungkin... Serta membalas kunjungan U'ouls nanti...

Ok lah... Rasanya ramai yang dah tahu...

Aku ke Xi'an...

Mana yang termiss episod sebelum ini...

Boleh lah layan drama Wa Ah Kak kat SINI... He He He...



*** 18 November 2015 ***

Akhirnya...

18 November 2015 muncul juga...

Hari ini... 

Aku bangun awal...

Siapkan diri...

Hanya breakfast di rumah aje...

Angkat semua bag masuk dalam bonet kereta...

Drive menuju ke Senai International Airport...

Sampai di Airport...

Nasib baik ada satu parking dekat dengan pintu masuk...

Maka senang lah kami nak heret bag...

Kami terus ke Drop Baggage Counter...

Untuk pengetahuan U'ouls...

Aku beli baggage untuk 15 KG... 

Tapi....

Masa kemas bag kat umah semalam...

Aku timbang bag lebih 15 KG pulak... 

Web check-in dah buat...

Alamakkkk!!! Boleh ke beli tambahan luggage nih???

Sebab... Kami tak pernah experience berat bag lebih muatan... Adussss...

Then...

Godeh web Air Asia.... Try upgrade berat baggage... Perghhhhhh! Selamat bolehhhhh!

Bukan mahal pon nak upgrade dari  15 KG ke 20 KG... Cuma bayar RM 5.30 je pun...

Tapi...

Masa nak drop luggage... Timbang sekali lagi bag guna mesin timbang kat Airport...

Alamakkkkkkkkkkkkkkkkk!!!! Bag lebih muatan lagi! Adussssssssssssss!!!

Aku try beberapa mesin timbang kat airport...

Semua menunjukkan jumlah berat yang berlainan...

Nampak tak permainannya di situ?

Adakah pihak airport saja menaikkan berat penimbang supaya pessenger akan dikenakan charge tambahan???? 

Kebetulan ada sorang awek jaga untuk drop baggage...

Nasib baik lah dia nak tolong kami.. 

Dia bagi kami allowance berat bag...

Buat adjustment berat...

Kalu tak nanges laa kawwwww kena membayar tambahan berat...

Dah settle bag...

Kami menuju ke Departure Hall...

Tapi sebelum tu...

HH ajak aku singgah kedai jual tudung...

Aku tanya HH "Nak beli tudung lagi ke?"

HH jawap "Aah... Yang ni cantik tak? Dia suka pink kan? Tapi aku saja nak belikan dia biru"...

Aku dah sengih2... Pastu aku gelak2... Keh Keh Keh.. 

Dah bayar harga tudung...

We'ouls terus ke Departure Hall...

Seperti biasa bag kena scan... Sambil tadah badan untuk diramas! Kah Kah Kah...

Masa nak scan bag...

Tetiba bag HH berbunyi... 

Kebetulan staff perempuan jaga...

Dia suruh HH bukak bag...

Dia kata ada gunting dalam bag HH...

Aku dah terpingga2...

Dalam hati aku tertanya "GUNTING??????????????????? Apa kejadahnya pulak gunting????? Bila masa pulak aku masukkan gunting??????????? Sah2 aku yang kemas semua bag termasuk bag HH... Adusss!"...

Dalam tengah geledah tu...

Baru aku ingat...

Dalam medical bag memang ada gunting... Kah Kah Kah...

Aku bisik kat HH "Aku rasa gunting dalam medical bag laa"...

HH diam sambil jeling2 staff yang geledah tu...

Aku cakap kat HH "Kita bior je dia carik sampai jumpa"...

HH senyum...
Dalam hati aku dah nak terkekeh2 ketawa... Saje aku nak dera staff situ buat keja lebih skit... Kalu tak asik duduk membatak je kan.. Jahat tak aku? Kah Kah Kah...

Tapi staff kat situ tak putus asa mencari...

Setiap compartment dalam bag HH dia geledah...

Setiap satu dia scan...

Sehingalah gunting kecik ditemui.. Ha Ha Ha...

Dah macam Inspekter Konon menyiasat kawwwwww... Keh Keh Keh...

Last2 dia benarkan kami bawa gunting tu masuk cabin... Huh! Selamat!

Sebab gunting tu untuk medical...

Bukan tajam pon... Hujungnya bulat... Dan panjang tak lebih dari 2 inci...

We'ouls terus duduk menunggu di Gate 2 untuk ke KLIA2... 

Tengah menunggu tu...

Datang sorang nyonya... Tunjuk kertas boading Malindo kat kami...

Dia tanya "Ini gate mana mahu tunggu?"...

Aku pon kata "You cuba tengok kat screen Information board"...

Nyonya tu terpingga... 

Then aku tunjuk arah sambil kata "You nampak itu TV kat situ".... Aku sebut TV okkkkk... TV... TV... TV... Kah Kah Kah... Kampungan giler jawapan aku kan... Ha Ha Ha...

Nyonya tu pon pegi... Tapi still tak faham macamana nak baca Flight Info kat situ...

Last2 HH pegi kat Nyonya tu... Then... Baru Nyonya tu dapat gate mana nak tunggu...

Aku cakap kat HH... Tak pe... Kita bantu orang... Anggap ini pelaburan kita... Dengan harapan masa kita kat Xi'an nanti Allah datangkan pertolongan pula pada kami...

Nampak tak si HH ni... Dia masih busy dengan kerja hakiki... Sampai dah nak naik perut pesawat pon dia masih buat kerja office... U'ouls rasa?

Tepat jam 12:50... Flight AK 6043 pon bawak lah kami terbang ke KLIA2... Zammmmm Zammmmm Alaaaaa Kazammmmmmmmmmmm! He He He...

Cuaca hari ni sangat2 baik... Langit membiru... Awan mengawan... Ehhhh silap... Awan mengebu... He He He... Seolah2 merestui pernerbangan kami... Cewahhhhhh! Ayat sastera bafakkkkkkkkkkk!!! Kah Kah Kah....

We'ouls sampai KLIA2 jam 13:45...

Tapi... 

Malangnya...

Situasi ini yang berlaku...

Pintu laluan masuk berkunci! Tak boleh bukak... Lama pulak tuh...

Semakin lama menunggu...

Perghhhh!!! Aku resah! 

Rasa nak memaki pon ada... Geram nak mampos menunggu! Buang masa ok!

Dah tahu ada pesawat mendarat... Pintu boleh terkunci pulakkkk! 

Hadoiiii! Kalu nak terberak memang boleh terkencet kat situ ok!

Kalu buat connection flight... Sah2 boleh tertinggal flight! 

Seyes memalukannnnn! 

Setelah berminit minit menunggu...

Akhirnya pintu dibuka juga...

Aku terus berlari ke Claim Baggage...

Tengok tengok... Bag tak keluar lagi... Arghhhhhh! Menunggu lagiiiii! 

Dah puas menunggu...

Barulah dapat semua bag We'ouls...

Saat ini.. 

Hati aku berdebar...

Sebab...

Aku tahu...

Ada seseorang sedang menunggu aku di Gate Domestic Departure...

Siapakah dia??????????????????????

Kalu nak tahu...

Sila scroll sampai habis... Keh Keh Keh...



*** Pertemuan ini ***


"Pertemuan ini bagaikan terbuka
Satu rahsia di dalam rahsia"...

Cewahhhhhhh!!!! 

Tu diaaaaaaaaaaaaaaaaa... 

Apabila Wa Ah Kak nyanyi... 

Semua habuk2 di lantai pun berterbangan... Kah Kah Kah...

Dari jauh...

Aku nampak kelibat seorang wanita serba biru...

Baju biru... Tudung biru... Handbag biru...

Biru warna yang buat mata hingga ke hati aku sejuk memandang...  

Diulangi... Biru... Biruuuuuu... Biruuuuuuuuuu ye U'ouls! Ha Ha Ha...

Dia hampiri kami...

Yessssssssssssssssss!!! Mungkin ramai yang dah tahu... Sebab dah baca kat SINI kannnn? Kannnn? Kannn? Ha Ha Ha...

Setelah puas bersilat di Alam Maya...

Akhirnya aku bertentang mata jugak dengan RERUPIS Jari Manis di alam realiti... He He He...

Kami berbalas senyum...

Aku kata "Sorry lambat"...  

Dia kata "Tak apa"...

Dia sambung lagi "Masa on the way ke sini... Jalan smooth aje... Trafic lite semua hijau!"... Kah Kah Kah...

Tetiba...

HH bersuara "I nak pi toilet jap... U'ouls duduk somewhere dulu"...

Aku pun duduk laa berdua dengan Jay Emm...

Tapi...

Jay Emm macam resah...

Banyak kali tanya "Nape HH pegi toilet lama sangat... Nape pegi toilet yang jauh... Yang dekat kan ada"...
* Aku yang kat sebelah ni... Dia buat tak nampak je kan... HH jugak yang dia sibukkan... Ha Ha Ha..

Untuk meredakan dia...

Aku call HH... Pepura tanya kat mana... Keh Keh Keh...

Aku dah sengih... Sebab aku tahu HH bukan ke toilet tapi dia ke tempat lain...

Ke mana?

Scroll lagi... He He He...

Sepanjang aku duduk berdua dengan Jay Emm...

Kami borak biasa je... 

Dan... Dia tanya "Passport you mana? Nak tengok!"...

Aku dah cuak! Sebab aku memang janji nak bagi dia tengok passport aku... Aku ingat dia lupa... Tapi... Boleh pulak dia ingat! Matikkkkk! Ha Ha Ha...

Aku jawap "My passport ada dalam bag HH"... 

Dia still tak puas hati... Tanya lagi "Nape pulak dalam bag HH?"...

Aku jawap "Tumpang bag dia tadi"...
* Padan muka kawww SS... Janji lagi... Janji lagi... Kan dah tak memasal kawww kena soal jawap... Ha Ha Ha...

Then... 

Aku amik kesempatan kat Jay Emm "Bakkk sini IC you! Cepat! Dah janji nak bagi tengok kannn???"... 

Dia buat2 muka seyes... Nak mengelat laaa tu kannn... Ha Ha Ha...

Tapi aku tak pedulik! Aku nak jugak tengok...

Then.. Dia terkial2 keluarkan IC sambil tutup nombor IC... Kah Kah Kah...

Dasyat tak? First time jumpa terus dapat tengok IC... 
* Sakit perut gelak dalam hati...

Jay Emm "Jom kita amik gambar"...

Aku terpingga "Kat sini ke? Ramai kot kat sini... Background tak cun"...

Tapi...

Aku kuarkan jugak handphone buruks aku tu...

Dan kami Wefie kat tengah orang ramai... Kah Kah Kah...

Tengah kami sibuk nengok gambar...

HH pon sampai sambil tercungap2...

Jay Emm masih tak puas ati "Nape pegi toilet jauh?"...

HH just senyum sambil jeling aku... Aku faham maksud jelingan HH tu... Kah Kah Kah...

Aku "Jom kita pegi makan... Laparrr"...

Masa nak menuju ke tempat makan...

Jay Emm tanya "Betul ke tinggi You 157 cm?"...

Aku jawap "Betul laaa"...

Dia "Apasal I rasa I lagi tinggi dari you?"...
* Nak ngata aku rendah laa tuhhhh...

Aku "Sebab you pakai kasut tinggi!"... 
* Kasut tinggi tapak 3 inci...

Dia tak puas hati... Siap bukak kasut depan orang ramai.... Semata nak ukur ketinggian aku dengan dia...  

Tapi yang lawak tu... Tempat kami berdiri tu kawasan lantai mencuram... Camne nak ukur???? Kah Kah Kah...

HH pelik tengok gelagat aku dengan Jay Emm kat situ... Siap sengih2 lagi...

Kami menuju ke Level 3...

Tapi boleh pulak terkeluar lift kat Level 2... Adoi... Si HH hilang perasan kat situ... Then kami tunggu lagi lift...

Actually...

Beberapa bulan sebelum birthday Jay Emm...

Aku dah memang plan dan riki tempat untuk celebrate besday dia masa jumpa nanti...

That's why... Bila sampai aje airport... HH terus pegi riki tempat...

Memula nak pegi Coffee Bean aje... Tapi memandangkan aku under medical... Dan pantang minum kopi... Jadi kami ubah tempat...

Yessssss! Aku celebrate besday Jay Emm kat Secret Recipe...  

Masa kat Secret Recipe..

Kami pilih menu yang kami nak...

Aku dan Jay Emm memang fish lover... Jay Emm pantang makan ayam... So... Biar HH je cekik ayam sensorang dengan aman dan damai... Ha Ha Ha...

Then...

Boleh pulak HH cakap gini "I nak pi toilet jap"... 
* Kantoiiiii!!!

Jay Emm pelik "Aikkkk tadi kan dah pegi toilet... Ke pegi tempat lain?"...

Aku dah sengih2...

Dan untuk tak biarkan Jay Emm berterusan diselubungi misteri Nusantara... Aku terpaksa reveal "Tak laa... Dia pegi cari tempat ni laa tadi... Ha Ha Ha"...
* Jay Emm gelak...

Menu sampai... Jay Emm baca doa... Kami pon mamam sambil beborak...

Honestly...

Sebelum pertemuan ini...

Aku mengenakan 2 syarat...

Pertama... Aku pesan kat Jay Emm... Disebabkan pertemuan kita ni singkat dan tak banyak masa... Jadi... "No gadget! No media social"...

Kedua... "Tidak boleh memetik mana2 nama blogger lain dalam topik perbualan kami!"... 

Masa yang singkat yang kami ada ni... Perlu digunakan sebaik2nya untuk bercerita tentang perihal sendiri saja... 

Lagipun... Masa aku jumpa Blogger Luna Paris dulu pon... Kami berborak pasal diri memasing... Dan tak terkejar2 nak update kat media social...

Jadi.. Kepada sesiapa yang bertanya sama ada kami mengumpat pasal blogger lain atau pon tidak... Jawapannya TIDAK!!!!

Nahhhh! Terima lahhhhhh... Pertemuan ini................... He He He... 

Budak sebelah aku ni jakon GoPro... Seboleh2 nak nengok how its works... Kah Kah Kah...

I'ouls cuma Blogger Picisan aje... Nampak? Sebelah I'ouls rerupis... Keh Keh Keh...

Aku diapit dua kesayangan... He He He... 

HH dan Jay Emm ada satu persamaan...

Kedua duanya... Buat aku macam tong sampah! Keh Keh Keh...

Bila tak habis makan semua campak kat aku! Camne lah aku tak gemok! Ha Ha Ha...

Dah habis makan...

Boleh pulak Jay Emm teringat yang dia ada buat something untuk kami...

Nampak tak Egg roll tu? Jay Emm masak sendiri ok... Rupa Egg Roll tu comel... Rasa dia sedap! Pandai Jay Emm masak...

Aku tak dapat nak telan banyak sebab dah kenyang dengan menu tadi... Hadoi... Rugiiii! Menyesal!

Jay Emm suruh tapau tapi makanan tak boleh bawak naik cabin...

So... Kami telan apa yang termampu aje kat situ...

Selain dari Egg Roll dia bekalkan kami muffin dan kudapan lain...

Dan sebenarnya di balik pertemuan ini... Aku lebih memberi peluang kepada mereka berdua kenal each others...  

Masa HH kat kaunter untuk tapau birthday kek untuk Jay Emm bawak balik...

Jay Emm puji HH "HH tu nampak aggressive la... Bagus kalu travel dengan orang macam dia"... He He He...
* Mesti HH akan kembang semangkok baca statement ini... Poyo sengih sampai ke hujung anak tudung... Percayalahhhh! Kah Kah Kah...

Sebelum beredar dari Secret Recipe...

Aku bagi something yang aku janjikan untuk serahkan ke tangan Jay Emm sendiri...

HH pulak berikan tudung yang dia beli as besday gift...

Kami jalan pelan2 menuju ke Drop Baggage Counter...

Sampai kat sana...

Jay Emm pegang boarding pass kami sambil tanya "Mana passport????"...

Matikkkkk laaaaa... Dah tak boleh nak elak dahhhhh... Kah Kah Kah...

Kami bertarik2 passport kat situ... Sambil aku jerit gelak2 "Koyak kang.... Koyak kang... Ha Ha Ha"...

Akhirnya dapat jugak dia tengok passport aku... Ha Ha Ha...

Lepas drop baggage... Si HH boleh pulak nak makan kek...

Jadi.. Kami lepak somewhere...

Inilah wajah kesayangan ku.. Satu slice kek mereka kongsi berdua.. Aku kat tepi just duduk diam2 sebab dah kekenyangan... Perhatikan gelagat dua orang ni... Amboiiiiii! Dah bonding nampakkkkkkkk!!!! Ha Ha Ha... 

Jay Emm hantar aku dan HH sampai International Departure Gates...

Sampai kat depan gate pun... Aku perhatikan Si HH tak henti2 berborak dengan si Jay Emm... Macam dah 10 tahun kenal nampaknya...

Kami bersalaman dan berpelukan di depan Departure Gates...

Dan melambai sehingga antara kami hilang dari pandangan...

Hati memang berat nak tinggalkan Jay Emm kat situ...

Kalu Jay Emm dapat rembat tiket murah ke Xi'an hari tu...

Mungkin hari ini kami dah travel bersama.. Tapi apakan daya... Belum ada rezeki...

My dear Jay Emm...

Tidak ada kata yang terindah yang mampu SS ucapkan selain dari Terima Kasih! 

Terima kasih kerana susah payah ambil cuti... Terima kasih kerana masak tapau untuk kami... Dan terima kasih kerana hadir pertemuan ini...

Maaf andai ada yang terkurang sepanjang berada di Alam Maya hingga ke Alam Realiti...

Semoga ikatan kita akan semakin utuh dan kekal abadi... Aaminnnnnn...

Ada yang tanya... Adakah kami akan plan next travel bersama?

Jawapannya... Tunggggguuuuuuuuuuuuuuu laaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhh! Ha Ha Ha... Dan doakan yang terbaik buat kami...




BERSAMBUNG...

304 comments:

  1. Replies
    1. Asyik Wak je..beri peluang JM plak ngeh ngeh ngeh

      Delete
    2. Ni msti duk tunggu depan pintu hahahaha

      Delete
    3. Dapat tumpang komen 1st pun jadilahhh....

      Delete
  2. Replies
    1. amboiiiii....semua nombor dia nak sebat....kah kah kah

      Delete
    2. Hamboii sejak kekapis berjumpa rerupis.. Semua no dia angkut.. Saboo je la..

      Delete
  3. Replies
    1. Agak lah.... penguasaan yg tak berbelah bahagi d situ

      Delete
    2. Gila kuasa ++++++ keh keh keh :p

      Delete
  4. PERTEMUAN ini? bertemu siapa tu...jap nak scroll laju2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hamboiii buat tanya2 la pulokk.. Ini semua poyos!

      Delete
  5. alamak!!!!!!!!!!! si BAJU BIRU not BAJU PINK!!!! waaaaaaaaaa glemer la Jay Emm kat blog femes ni hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Akhirnyaaaa BIRU WINNNNNN!!! Keh Keh Keh....

      Delete
    2. kalau pakai PINK ada org tu sakit mata nanti hihihi

      Delete
    3. Baju biru sebab takut kekanda SS suka sis JM

      Delete
  6. dari RERUPIS dah tukar jadi RETISSssssssss!!!! ngeh ngeh ngeh

    ReplyDelete
    Replies
    1. I picisan je...
      * Sorok muka bawah mouse pad... he he he...

      Delete
    2. elehhh...feminat beribu...picisan katanya...

      Delete
  7. mestilah RINDU!!! datang tgk blog waktu tuan blog di Xian pun cukuplah boleh lepaskan rasa rindu tu eheheehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecehhhh ayatttt manissssssssssss... Leh kencing manis! Keh Keh Keh...

      Delete
  8. kalau kes extra luggage di airport mmg seram!! pernah kena di airport GC dulu...semua peluh jantan betina keluar..x boleh check in..dia minta keluarkan semua barang dlm luggage..so buang lah mana yg x nk..terpaksa..mmg malu lah..org Q kat belakang tgk je kami

    ReplyDelete
  9. wak farking dulu, nak siram sundal malam yee ;p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sundal Malam siram malam jumaat je Wakkk! Ha Ha Ha...

      Delete
    2. malam tak jumaat pown harusla kene siram gak., hehe2

      Delete
    3. wakkkk...skg musim hujan.....xyah siram byk sgt airr.....hahahhaa

      Delete
  10. Welcome back....bestnya celebrate birthday kt airport..tengok IC..hihi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mehhhh! Sini bakkkk IC! Polis pencen nak nengok! Ha Ha Ha...

      Delete
    2. tengok IC tu nak make sure betul ke birthday...haha

      Delete
  11. Welcome back honey..wow jiwang betul entry pertemuan ini...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!! Rinduuuuuuuuuuuuuuuu!!!

      Delete
    2. Mak pakai ololono tak? ha ha ha..

      Delete
  12. JM suwett sangat...dan cantik ( nak puji sebab lum postkan souvenir dia hihi)..bertuah dpt berjumpa..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Agak2 bila kita nak jumpa plak? Ha Ha Ha...

      Delete
    2. I' olls malu..x taraf rerupis lagik

      Delete
    3. Tak yah nak propa laa Makkk.. Ha Ha Ha..

      Delete
    4. Mama Gojes..pat lah hantar x sabar nk update dlm blog ni hiksss

      Delete
    5. Adeh...sory JM..akan ku usahakan...eh bukan byk lagi ke entry twrtunggak JM tuh..hehe

      Delete
  13. Syarat SS yg sungguh suci murni..xnk ckp blogger lain..eh muka SS nmpk putih jee..pakai Qu puteh ke

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik bukan 7 dulang hati nyamuk!!! Kah kah Kah....

      Delete
  14. Alhamdulillah dah selamat sampai... selalu nampak Jm pakai pink kali ini biru lah pulak... ahkak suke ahkak suke... tapi dari atas sampai bawah.... kekekeke gelak sensorg baca adegan pertemuan di lapangan terbang. Boleh buat adegan sebabak ni.. Kalau Rosyam noor baca ni ada yang di offer jadi rerupis aka retis terbaru ni. Adegan ku terkantoi sampai 2 kali anugerah jatuh pada HH. Yeh besar anugerah ni. hehehe semuga Silaturahim kalian berkekalan hendaknya. Aamin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Abis laaaa... Abissss laaaa... Pencen laaa Ayda Jebat camni... Keh Keh Keh...

      Delete
  15. Ss klu travel haruslah terjadik drama swasta..adeh pintu takleh buka jadinya..Mak setakat ni drama kt epot jrg berlaku

    ReplyDelete
  16. berjumpa jugak....JM pandai masak rupanya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah... Akhirnyaaaa... Nak tahu Jay Emm pandai masak ke tak... Kena tanya dia.. Ha Ha Ha...

      Delete
    2. tengok gaya macam pandai je..hehe

      Delete
    3. tengok jari la kannnnnnnn....jari manis tu kannnnnn....mesti laa pandai masak hahahaah

      Delete
  17. ingatkan U ols bakal travel sekali, xdak rezeki lagi rupanya..xpa, lepas ni plan baik2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah... Doa doa kannn.. He He He...

      Delete
    2. tulah, beriya baca,ingat JM ikut sekali

      Delete
  18. What!!! HH beli tudung tu di Airpoirt ke? aduhai terharu maru mak!!!!! BIRU pun x pe..i likeee!!! HH...thank you! love u!!!! muahhh!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Komen ni biar HH jawap... Ha Ha Ha

      Delete
    2. Ada ty ngan the girl.. Ada pink tak? But then tengok2 xde .. Hh pencinta biru.. Nmpk biru begitu sempurna.. Tapi dh cr yg pink kat xian.. Ss tlg pilih.. Hh fail dlm memilih...

      Delete
  19. gunting untuk medical? ingatkan gunting dalam lipatan heee..nak buat apa ngan gunting tu...nak gunting bulu hidung ke heeeee

    ReplyDelete
  20. HH is workerholic!!! leh dapat anugerah pekerja cemerlang ni..pesan ke HH tu jgn keje teruk sgt...jaga juga kesihatan tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. No choice sbb deal with production..

      Delete
  21. berdebar debar katanya...yang menunggu ni pun dah rengsa..berkali-kali tukar tempat duduk..pastu tgk kat arrival hall tu org yg d tggu x kunjung tiba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabar Sabar... Bawak Bawakkk bertendang lain kali.. keh keh keh....

      Delete
  22. WANITA katanya..pesal x cakap gadis..baru rasa muda belia eheheh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekali sekala Wa Ah Kak skemarama! Kah Kah Kah....

      Delete
  23. ahaaaakkss WANITA tu pakai BIRU atas permintaan Wa Ah Kak

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecececeh... Sampai ke botol air dan bekas tapau pon biru kannn kannn kannn.... Kah Kah Kah... Kantoi!!!!

      Delete
    2. Kita suke kita suke... oh biru pencinta tegar biru

      Delete
  24. perghh terbaiklah SS..ingat skrip apa yg JM cakap waktu jumpa tu heee..SS rakam eh

    ReplyDelete
  25. Lakonan korang menjadi...JM mmg percaya bulat2 HH pegi toilet, risau sesat sbb lama sgt heee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang nak buat Jay Emm
      Percaya pon! Kah kah kah

      Delete
  26. ahahaahha.....hadoi lawak!!!! scene nak ukur tggi pun ada ehh..sakit perut!!

    ReplyDelete
  27. ahahaha...budak tu memang JAKUN...mampu tgk je tak mampu nak beli

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tiket memahal mampu ehhh Jay Emm... Ha Ha Ha...

      Delete
    2. tiket harga ratus je yang ni harga ribu...huhuh

      Delete
  28. RERUPIS lah sangat kah kah kah...aduii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Asalkan bukan KEKAPIS! Keh keh keh

      Delete
    2. Kekapi pun tu bukannya species seafood ke. Goreng pun sodap

      Delete
    3. opssss salah typo kekapis le yang. JAngkit JM le ni

      Delete
  29. alaa..EGG ROLL tu biasa je..x lah sedap..sje SS buat cite tau heee..habislah..kalau jumpa blogger lain minta egg roll jgk

    ReplyDelete
    Replies
    1. Apabila rerupis merendah diri... He he he

      Delete
    2. Rerupis masak jadi pemes resepi please sis JM

      Delete
    3. sy nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk....hahahahhaha

      Delete
    4. SJM... kita nak...

      Permohonan telah d submit di bawah.

      SSS mohon approval...
      Hahaha

      Delete
  30. Yes!!!! tolong bisik di telinga HH..i like her way hikss...seronok tau kalau ada kawan like HH ni..serious..ikhlas dari hati JM ni

    ReplyDelete
  31. yang pasti JM sangat enjoy jumpa korang berdua..masa berlalu sangat pantas..belum puas borak dah nak boarding sob sob sob...terima kasih buat HH dan SS rai my besday dan beri hadiah yang sangat bernilai buat JM..sayang korang berdua..muah!!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hopes boleh jumpa lagi... He he he

      Delete
    2. To those people out there.. Titew dpt muah dr rerupis.. Jgn jeles...

      Delete
    3. Hahahaha jap jap nak pengsan dengar ayat HH

      Delete
    4. kak Notie x nak ke MUAH dari JM ;p

      Delete
    5. Ahkak is malu *nyorok balik pintu* rerupis terkonal seantero donia tu

      Delete
  32. Ss tak nak jumpe rerupis wawa ke? Hahaha..

    ReplyDelete
  33. Camne perasaan ss waktu first time jumpe? Berdebar tak?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jantung dag dig dug... Kah kah kah

      Delete
    2. Pn wawa tu dah macam gaya wartawan melodi je menanya SS. Kalah Abang nas rambut ketak. SS kenalah lebih ayat sikit supaya lagi havoc

      Delete
    3. Soalan skema "Bagaimana perasaan?" Keh Keh Keh....

      Delete
    4. Dag dig dug Dag dig dug
      Di dalam dada
      Jantung berdebar
      Hati berbunga Amboi

      Delete
  34. Gunting kecik pn die blh detect.. Ss n hh nakal tak bagitau kt org cek bag tu.. Haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saje nak bagi dorang buat keje lebih kannn! Kah kah kah

      Delete
    2. Bagus betul dia x ambik ea...

      Hrtu anak buah ter bawak pistol mainan kaler OREN pun kna rampas.... sian dia... baru seminggu beli

      Delete
  35. Bila dua2 travel skali, confirm best kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Travel ni memacam ragam... Apa pon permulaannya... Tak penting! Yang penting hujung travel tu nanti...

      Delete
  36. Wah bestnye dapat jumpa.....debaran tu tetap ada kan sbb fikir macam2.

    ReplyDelete
  37. Akak pun jakon ngan go-pro....nanti nak baca tutorial yg SS buat tu.

    ReplyDelete
  38. SS sweet sangat laaaa latelyyyy, why why whyyyy hahahahahahaha

    ReplyDelete
  39. Waaah SS jumpa SS akhirnya.
    Nampak sweet sangat la korang.
    Cewaah!

    ReplyDelete
    Replies
    1. typo error ke Mazu? Ha Ha Ha... Jom travel together gether... he he he...

      Delete
    2. Kalau lah semua yang dalam blog SS ni travel bersama aduhai mak boleh kecuh airport daripada mula check in barang sampai masuk plane. Mesti best kan kalau kecoh memanjang. Semua nak cerita. best havoc sedunia ni. Memang mantul lah kalau lah jadi...

      Delete
    3. Maz EXCITED sampai salah taip heeeee

      Delete
    4. Kak Notie... Memang kiamat dunia... Ha Ha Ha...

      Delete
    5. alamak tak perasan sampai salah taip.
      hahaha malunya (sambil cover muka. macamlah korang nampak kan?)
      jom kita travel sama-sama nanti nak?

      Delete
    6. Mazu... Nakkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      Delete
    7. Kena tanya Cik Jari Manis... Dia lagi otai! Ha Ha Ha

      Delete
    8. Nak ikotttt...

      Walaupun xde yg sudi nk ajak

      Delete
  40. ralit aida baca novel SS kat atas tu.
    penuh memori indah tiap2 bait ayat tu ha ha ha ha...
    baru pestime jumpa JM ekk? alhamdulillah :)
    keajaiban blogging... luaskan kuasa sillaturrahim !
    aida ni kaki jalan, tapi jalan secara pakej ~ anak ramai ho ho ho ho...
    lom lagi jalan single mingle tau!
    ye la abis belajar je, terus gatal kawin. beranak... sape suruh ekk?
    ok bye!

    ReplyDelete
  41. wahhh.. laju update... bagus2.. nampak semangat tu dah datang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ahakssss... Takut mood malas pulak yg mai.. He He He..

      Delete
  42. bila nak jumpa SS ngan JM nih..nak request SS pakai full pink..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cik Sal... Full pink sesuai utk Jay Emm... Kalu SS yang pakai.. Boleh buta mata... Kah Kah Kah...

      Delete
    2. Pakai spek hitam bior tak rabun tak pun SS ko pakai merah mak ngah ko.... hah dari jauh orang dah nampak... semua yang tenguk dok pakat angkat tangan celah mata dok menahan kemerahan warna yang menyinar

      Delete
  43. wah ...dah beratus2 yg mengomen ...rindu le tew

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sape laa SS ni utk di rindu... Sob Sob Sob

      Delete
    2. Nanges bucu katil je... jgn bawah katil... habuk

      Delete
    3. Farahhhhh.... ini komen paling WIN...

      Delete
  44. SS..hapdet cepat entry Xi'an..x sabaq nak baca

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabaq Makkk bawak bertenang... Ha Ha Ha..

      Delete
  45. Replies
    1. Sedap skit mata memandang... Kalu tak manjang pink.. ha ha ha...

      Delete
  46. Syoknya dapat jumpa rakan blogger ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best Ekin... Ekin tak nak jumpa SS ke? He He He..

      Delete
    2. Sss nk jumpa kita tak? Hahaha

      Delete
  47. Replies
    1. Yang Sweet Jay Emm sorang je... Pasal jari dia manis... Ha Ha Ha...

      Delete
  48. yuhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu........dh de org ehhhhhhhhhhhhhh....jenuh mencarik tuan rumah...bagi salam org xde....ni hao maaaaaa??? hahahhaaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nasib baik tuan umah ingat nak balik ke pangkal jalan.... Kah Kah Kah....

      Delete
    2. kalau x...masih sesat dalam train agaknyeeee....kah kah kah

      Delete
  49. amboiiii....JM pakai biruuuu ehhhhhh....biru mata hitammu??? fingg mana fingggggg??? mana fingggg??? kah kah kah

    ReplyDelete
  50. alaaaaaaaaaaaaa......jelessssssss....xdpt mkn egg roll dr jari yang manis.....hahahhahahaahha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jangan sebut2... Jangan.... Jangannnnnn... Menyesalllll tak telan banyakkkkk!!!

      Delete
  51. bestnyer korang leh jupa di alam nyata.....teringin gak nk jupa korang tp titew malu....hik hik...tutup muka....maluuuuuu.....hahhahahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elehhhhh! Ari tu je JB tak nak jumpa SS pon... SS nak merajukkkkkkkkkkkkkkk!!!!!

      Delete
    2. hahahhahah....kekangan masa 1 hal...malu 1 hal....berhal hal lah kannnnnnnnn....

      Delete
    3. Yang sebenornya berhalALASAN kannn.. Kannnn... Ha Ha Ha...

      Delete
  52. alangkah bestnya kalau korang togeder geder travel kan.....keseronokan berganda tuhhhhhh.....hehhehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Insyallah... Doa doa kannnn... Jommmmmmmmmmmmmm!!!

      Delete
    2. ajak titiew kerrrrr.....maluuuu...hhaahhahah

      Delete
    3. Nak ikotttttttt....

      Nak ikottttttt.....

      Delete
    4. Jommmmmmmmmmmmmm! Naik Vroooooooommmmm Vrommmmm... He He He...

      Delete
  53. dah macam polis pun ada.....mintak IC....mcm nk check PATI jerrr....keh keh keh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah macam nak tangkap warga asing.. kah kah kah....

      Delete
  54. Hahaha.... comel bin lawak entri ni...

    Nanges kita baca....

    ReplyDelete
  55. Cik manisah adalah bizi bnyk skrg .. huhu...

    Nnt bila dh x bizi cik manisah dtg lagi... insya Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Muahhhhhhhhhhhhhhh Cik Manisah Lesinggggg!

      Delete
  56. Nampak tak si HH ni... Dia masih busy dengan kerja hakiki... Sampai dah nak naik perut pesawat pon dia masih buat kerja office... U'ouls rasa?


    Ye..
    . Cik manisah rasa cik manisah bakal parah dari HH...

    Flight cik manisah international pkl 7mlm...
    And pkl 5 ptg cik manisah masih kt opis..


    Mcm orang kna sumpahan gile bekerja ...

    Huhuhu

    ReplyDelete
  57. Pastu... ni bulan dpn nk "blk kpg"... kerja x siap lg...

    Nmpknya bakal mngulangi kejadian d atas... flght pkl 3 .. pkl 1 mau kt opis lg kot....

    Sampai sana emel pasti masuk bertubi tuba....
    Jika kerja x siap....

    Doa kn lh kerja cik manisah siap dgn cemerlang gilang gemilang sblm cik manisah pergi ye

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nape Cik Manisah tak lesing je semua tu campak bakol sampah? Nak cuti kot... Haishhhhh!!!!

      Delete
  58. Sss gemok?

    Celah mana gemok tu sss?

    Kalo sss yg pake baju xs gemok...

    Cik manisah masuk kategori gedempol kah?

    Hwaaaaa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kategori kenderaan berat kot... Kah Kah Kah..
      * Matikkk laaa kena lesingggg nihhh kang....

      Delete
  59. Cik manisah masih x paham ... kenapa passport dan IC menjadi taruhan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab... Dua tu je bukti nama sebenar berjaya dibongkarkan! Kah Kah Kah....

      Delete
  60. Kehadapan SJM....

    Memandangkan strata lokasi kita sedepa cuma...
    Kita nakkkkkk jugakkkkk egg roll tu....
    X kira ... nak jugak nak jugak...

    Kita blh tapau... flght kita bg tapau rasanya....

    Nak tau tau tau

    ReplyDelete
    Replies
    1. Warkah cinta untuk Jay Emm... Kah Kah Kah....

      Delete
  61. Tahniah tahniah...silaturrahim di alam maya beralih ke alam sebenar...syok la tu...dah jumpa dah....
    Siap dapat egg roll yang sedap nampaknya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah... First meet memang rasa serasi...

      Delete
  62. Air asia mmg slalu menipu timbangan.
    Sampai sy pnh terfikir nk bwk botol minyak 5kg nk g timbang kt situ... huhuhu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cukup ke botol minyak? Nape tak seguni beras? Keh Keh Keh...

      Delete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...