Friday, 23 October 2015

Tangkuban Parahu bebuat tak tahu

Entry sebelum boleh ketuk kat SINI...

 
*** Hari ni 11 May 2015 ***

Hari ini masuk hari ketiga aku mengandung.... 

Ehhhh... Silap.... Aku berada di Bandung.... Keh Keh Keh...

Pepagi...

Aku dah melangut nunggu supir macam ayam berak kapor barus...

Bontot aku ni dah seakan2 nak keluar buasir menunggu...

Sempatlah aku posing macho sekupang gambar kat Pop Hotel nih... He He He...

Wednesday, 21 October 2015

Rela ditolak cinta?

Aku...

Lebih rela...

Ditolak cinta...

Daripada...

Visa ku ditolak...

Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah Kah...

Sunday, 18 October 2015

Cempaka Biru

Vrooommmm Vroommmm bunyi motor merempit...
  
Aku ngendap ngendap dari dalam rumah...

Tengok tengok... 

Abam posmen tengah gigih dok menyumbat surat dalam post box...

Memancor mancor u'ouls sampul surat warna hijau... Orang buta warna pon boleh celik... Keh Keh Keh...

Teringat warna trafik lite suruh orang jalan... Ha Ha Ha...

Dalam hati bertanya "Sampul hijauuuu??????"...
* Terus muka Zainal Abidin gigi berlapis tu muncul dalam sel2 otak... Tak memasal lagu Hijau jadi OST citer ni... He He He...

Sapekah gerangan pemberi sampul hijau tu?

Tak yah nak berteka teki... Tengok tajuk posting pon dah boleh agak...

Yeahhhhh! Kiriman sampul hijau tu datangnya dari Cempaka Biru a.k.a Kak Nieda Ramly!

Sape nak kenal Kak Nieda Ramly yang comel nih... Boleh ketuk pintu rumah dia kat SINI... 

Bagi salam dulu ye u'ouls nanti dijamu karipap dengan sirap... Ehhhh... He He He...

Friday, 16 October 2015

Bugis Street

Sabtu lepas 10 0ctober 2015...

Aku teman HH masuk Singapore...

Bag luggage HH dah jahanam...

So... Perlu beli baru untuk next travel nanti...

Seperti biasa...

Kami akan menyoping kat Mustafa Centre...

Tapi...

Sebelum ke Mustafa Centre...

Aku ajak HH merambu kat Bugis Street dulu...

Nak ke Bugis Street tak susah...


Directions : 

1. Naik Downtown Line warna biru atau East West Line warna hijau...
2. Stop di Bugis Station...
3. Keluar ikut Exit C...

Wednesday, 14 October 2015

Ada Bariani?

Aku...

Adalah seorang yang sanggup terbang jauh2...

Atau...

Drive jauh2...

Semata-mata...

Untuk melihat apa yang mata aku nak lihat...

Dan menjamah makanan yang tekak aku teringin nak rasa...

Yes! That's fact about me!

Aku tak peduli apa orang nak kata tentang aku...
* Sambil pegang sepanduk "Jauh kaki melangkah luas pandangan dan pemikiran"...

Monday, 12 October 2015

Cik Manisah Lesing

Tu diaaaaaa...

Tajuk posting...

Dah macam taiko pulak...

Siap nak melesing lagi tuhhh... Keh Keh Keh...

Sape kah Cik Manisah Lesing tu?

Anak Haji Bakhil ke? Ha Ha Ha...

Wednesday, 7 October 2015

Siti Yang Menaip VS Dara Jelita


Aku terima utusan yang membuatkan jantung aku berdegup kencang!

Kenapa?

Sila scroll kisahnya sampai habis!

Friday, 2 October 2015

Nyoping Kasut Nyut Nyut

Entry sebelum boleh jolok kat SINI...


Yeahhhhhh!!!

Inilah saat yang aku nanti nantikan...

Nyoping kasut!!!

Point aku ke Bandung adalah untuk menyoping kasut raya...

Sebab...

Kasut kat Bandung lebih murah dan lebih banyak pilihan kalu nak di banding kat tempat aku...

Supir F bawa kami menuju ke Jalan Cibaduyut...

Jangan tanya aku kejadah apa Cibaduyut tu...

Aku tak tahu kemenda or sape Cibaduyut tu...

Kena nyut nyut muncung mulut kasi lebih kalu nak nyebut Cibaduyut tu... He He He...

Di Cibaduyut inilah banyak kasut di jual...

Nak murah... Nak mahal... Nak berkualiti... Kurang kualiti... Semuanya ada di sini...

Mak Bapak je tak ada dijual kat sini... Keh Keh Keh...

Thursday, 1 October 2015

Awesome People September?

Di Hari Raya... Terkenang daku kepada si Dia... Kampung ku indah nun jauh di sana... La La La La... Cewahhhh! Butang baju aku mana Pahhhh???

Ehem... Ehem... Sekali lagi... Ehem... Ehem...

Ehhh! Tetiba... Sakit pulak tekak ini... 

Suara ku yang merdu bak buluh perindu pon dah hilang di balik jerebu...

Yang tinggal suara rock katak mendayu rayu mintak hujan turun... He He He..

Entry ini... 

Cuma nak kasi tahu... 

Tuan Pondok Buruk yang tampan anggun kacak jelita lagi jambu tu... Haa.... Nampak??? 

Yang posing kat gambor atas macam Cik Senah Madu Tiga tu... 

Nampak???? Nampak???? 

Yang kepala hotaknya berjambul tu hapeeee??? He He He...  

Tak nampakkk jugakk????

Isksss... Iskkksss... Itu alamat pendek umur laaa U'ouls... Ha Ha Ha...

Jangan nak buat2 tak nampak!

Actually dia nampak macam posing macho...

Hakikatnya...

Dia kurang sihat...

Perlu istirehat...

Kumpul semula kekuatan dan baru lah boleh kembali bersiaran...

Dikesempatan ini juga... 

Masih tak terlewat untuk aku ucapkan Selamat Hari Raya Aidiladha buat semua...