Tuesday, 12 April 2016

Kembara Xi'an - Malam Bulan Di Pagar Bintang

Entry sebelum boleh petik kat SINI... 


"Malam bulan di pagar bintang...
Tambah seri cuaca malam...
Murni sungguh ciptaan Tuhan...
Bulan bintang lampu alam..."


Hahhhh!!! Sape suka lagu Bang Ram Lee tu? Meh angkat bulu ketiak! Ha Ha Ha... Aku memang feeling habis dengar lagu tu... Bila dah feeling... Teringat muka Sarimah tengah stim dengan Kassim Selamat tepi serombong radio... Kah Kah Kah..

Ehhh... Apa kaitan lagu Bang Ram Lee dengan entry aku ni? Jawapnya... Tiada kaitan! Kah Kah Kah... Aku saje nak nyanyi... He He He...

Baiklah... Sebenarnya... Aku nak share pasal Xi'an Nightlife... Adalah teramat rugi... Kalu U'ouls ke Xi'an... Hanya nak memerapkan diri dalam bilik hotel aje... Silalah sight-seeing di waktu malam...

Malam di Xi'an memang meriah... Terutamanya weekend... Aku suka dengar lagu yang dimainkan pengamen a.k.a pemuzik jalanan...  Siap pukul gendang bagai... Dah macam raya Cina...

Rasa jantung aku ni kejap turun kejap naik...  Nasib baik jantung aje yang turun naik...  Kalu yang lain turun naik? Puas kang nak adjust... Dah naik nak kasi turun pulak... Kah Kah Kah... Ehhh... Apa yang naik? Apa yang turun? Mula laa aku nak merapu... Keh Keh Keh...

Oklah... Aku tak ada modal nak bercerita... Sebelum aku tambah repek... Boleh laa layan beberapa keping gambar yang aku sempat petik sebelum aku balik ke hotel... Zzzzzaaaaaazzzzzzsssss!


Good Nite Xi'an!

"Sejauh mana pun kita pergi... Bulan dan Bintang yang sama tetap mengekori... Tiada bezanya bulan bintang di sana dan di sini... Tiada yang menunggu... Tiada yang menanti... Peranannya tetap menerangi alam ini... Namun... Di hati kita... Siapa yang kita bawa bersama? Adakah kita semakin dekat atau semakin jauh dariNYA"...  [Scdha Sein]


*Blog Autopublish*

84 comments:

  1. salam!.
    yana pon suka dengan lagu P.Ramlee tu! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm... Cer yana nyanyi skit... he he he..

      Delete
    2. Yana lagi!!! first....adoi

      Delete
    3. U kena tuko nama.. Yana Jari Manis lak YJM.... Ha Ha Ha...

      Delete
    4. Yeahhh Yana first da.... Cayalahh Yana..

      Delete
  2. Assalamualaikum SS....Amboi...bermadah berhelah pulak dah.....tapi syok juga layan merapu meraban SS tu....

    Apapun...cantik nya lampu2 kat bangunan2 tu....

    ReplyDelete
    Replies
    1. "syok juga layan merapu meraban SS tu..." hihihih
      merapu meraban kelas pertama tau! bukan calang2 :)

      Delete
  3. Replies
    1. Tak apa tak nampak bintang di langit... Cukuplah Jay Emm dah jadi bintang di hati SS... Chiaaaa Chiaaaaa Chiaaaa... Kah Kah Kah...
      * Sepahtu Reunion...

      Delete
    2. Amboiii, ayat power nampak!

      Delete
    3. hamboii pick up line tak menahan.. cia cia ciahhh jugaklah... hahaha

      Delete
  4. mlm gelap gulita..tiada bulan tiada bintang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Gelap gelita ke gelap gulita? keh keh keh...

      Delete
  5. Replies
    1. Dah abis tenaga ni... Nak puas camne lagi? Keh Keh Keh...

      Delete
  6. Malam ini kasih teringat aku pada mu
    Seakan kau hadir di sisi menemani ku
    Ku yakin kan diri agar tiada sepi
    Ku lewat kau hadir di dalam mimipi ku

    td tgh nyanyi lagu ni.. kengkonon tgok nak tgok bulan sabit.. sekali tu tak kuar2 daa...!!!

    singgah pulak kat sini.. tetiba malam bulan di pagar bintang... :) heheheh..

    ok merapu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kena tunggu waktu bulan datang... ha ha ha...

      Delete
  7. wow, wow...gold colour dgn background hitam..sgt2 menyerlah..

    nak tengok anak bulan..

    ReplyDelete
  8. assalamualaikum ss ..selamat pagi ;-))

    ReplyDelete
  9. tak sangka ss jugw minat lagu lama

    ReplyDelete
  10. walau dimana bulan bintangvtetap sama...tapi nilai wang ringgit tak sama..huhuhu...sadis

    ReplyDelete
    Replies
    1. Everything need money Kak Yan... But.. Money is not everything... :-)

      Delete
  11. tetiba malam ni ter youtube nak dengar lagu bang ram lee...huhu

    ReplyDelete
  12. Replies
    1. Kena tunggu datang bulan... Keh Keh Keh...

      Delete
  13. Nak angkat bulu ketiak jgk..Mak suka bang Ramlee..tapi baru je buat brazilian wax, euuu

    ReplyDelete
  14. Replies
    1. Kansss.. Nak2 dendang perantau... Ohhhh! Tidakkk...

      Delete
  15. sambil baca sambil nyanyi..version Cina takde?hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Version Cina tunggu anita Mui nyanyi.. ahaksss...

      Delete
  16. betul..time travel memang rugi tido awal.kalau boleh tak nak tido langsung..tapi kang ada yang pengsan pulak

    ReplyDelete
    Replies
    1. hamboooooi kak.. iye keee tanak tido langsung ?? wakakaka..

      Delete
    2. Kalu honeymoon pon rugi tido awal... ha ha ha..

      Delete
    3. hahaha..kalau boleh katanya.tapi naik kete je lelap.tak serupa bikin

      Delete
  17. Replies
    1. Saya dah duduk bersila bersemayam dah ni :)

      Delete
    2. weh.. air teh bahulu semua xde ke ? kedekot benar tuan rumah ni..

      Delete
    3. Eh ko dtg x bwk buah tangan ke dik siti...hihihi

      Delete
  18. huhu tersedak Sarimah nama dia kena seru kat sini hewhew..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tepuk tepuk sikit belakang tu kasi clear! ;)

      Delete
    2. fisherman fren manaaaa fisherman freee !!

      Delete
  19. meriah ngan lampu jadi oklah nak pusing2.. kalo lampu coridor je ada kedai ke apa ke tak bukak.. seram gak. elok balik tido wakakka..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh... Kalu u jalan dgn i... I x kira... I heret u sekali! Ha ha ha

      Delete
    2. laraaaaaaat keeeee nak heret ????

      Delete
    3. Ha ha ha... siti sep sikit

      Delete
  20. Baik-baik amik gambar memalam..kang ada entiti lain hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entiti x pe lagi mak... Asal jangan nyamuk... Wa benci giler nyamuk! Ha ha ha..

      Delete
    2. Cicak benci tak...

      Ha ha ha

      Delete
  21. Lagu dulu2 mmg berseni.. suka..

    ReplyDelete
  22. Wahh.. Bercuti ke Xi'an. Ini salah satu tempat yang ada penduduk Islam di China, kan?

    Lirik lagu yang penuh makna. SS bolehlah buat album juga lepas ni. >__<

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS kalo buat album, terlajak laris jualannya!

      Delete
  23. Abang Ramlee mana? Abang Ramlee?

    ReplyDelete
  24. Kita nyanyi ni... sss dengar tak...

    Test test test

    ReplyDelete
  25. hamboii feeefeeling bam Ramleee gitewww..

    ReplyDelete
  26. Aii pendeknya entry.. baru nak tarik nafas.. hahaha

    ReplyDelete
  27. Xian ni , penduduknya paling ramai muslim kan.. so senang lahh dpt makan halal kan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yup! Sangat senang... Pi je muslim street...

      Delete
  28. Suka pic bangunan tu... cantekk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang lawo waktu malam... cahaya mancor2

      Delete
  29. Hamboiii ada benda lain yg turun naik ye.. adoiii!

    ReplyDelete
  30. mlm mmg masa yg paling sesuai utk ronda2 , lepak2 dan mkn2 ... tu benda apa yg turun naik tu ... bhahahaaa

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...