Monday, 11 April 2016

Kembara Xi'an - Mee Tarik Terracotta Army

Entry sebelum boleh ramas kat SINI...


Maaf! Entry ini dan mungkin entry seterusnya adalah entry autopublish... Tuan Pondok Buruks tak ada di Pondok Buruks... Tengah banyak masalah dan urusan... Doakan juga kesihatan Bonda Tuan Pondok Buruks yang sedang uzur ketika ini agar cepat sembuh... Terima kasih semua... Love U'ouls... Muahhhh!


Masih ingat rengekkan si HH nak beli buah Pisang Kaki? Nahhhhh! Terimalah... Inilah Buah Pisang Kaki yang HH nak beli sangat tu... Berharga RMB 10.00 sekotak...


HH "Ehhh... Aku nak beli skit aje... Macam banyak je sekotak ni... Macam tak boleh habis"... Aku "Beli aje lah... Makan puas puas... Kalu tak abis pon tak pe... RMB 10.00 je pon!"...

HH masih berkira... Bila dah beli... Dia boleh cakap dengan aku RMB 10.00 tu mahal... Dia tak puas hati dengan harga... Dia kata mesti kat tempat lain boleh dapat harga lebih murah... Astafirullahalazim... HH... HH...
* Sambil tepuk dahi...

Ko nak murah cemana lagi? Sposen ke?????  RMB 10.00 tu dah equal to RM 6.80 je pon... Harga untuk sekotak ok sekotak... Bukan sebijik! Adess...  Kalu kat Malaysia mana boleh dapat harga semurah itu... HH so penamak giler... He He He...

Sepanjang jalan dia mengomel lagi pasal harga buah Pisang Kaki tu... Siap nak banding bandungkan dengan tempat lain nanti... Aku hanya mampu mengiyakan aje lah... Pekakkan telinga... Malas aku nak layan... Ha Ha Ha...

Buah Pisang Kaki ni... Memang manis gilossss! Freshhhhh!

Perut aku dah lapar... Sebelum balik ke Xi'an City... We'ouls mencekik Mee Tarik Terracotta Army... He He He... Sesuka aku aje beri nama Mee Tarik Terracotta Army... Sebab... Kebetulan ada satu restoran Halal berdekatan dengan Terracotta Army Museum...

Aku tak tahu apa nama sebenar Restoran Halal ini... He He He...


Restoran ni besau gilos... Masa aku sampai dah petang... Adalah seketul dua customer... Mungkin waktu malam lagi meriah kot...

Mat Tar Rik bukan nama sebenar... He He He... Dia tengah buat Mee aku... Sempoi giler dia buat mee tarik tu... Cam senang jek... Fresh from the kitchen... Hu Hu Hu...

Portion Mee Tarik Terracotta Army ni banyak gilos! Satu mangkok besau ni... Boleh dua orang makan...

Tengok Wa Ah Kak tarik... Banyak kan? 

Dah puas mencekik... Jom kita balik... Just jalan kaki aje menuju ke Station Bus yang sama masa datang eh... Boleh refer SINI...

Masa balik... Aku tak naik bas nombor yang sama masa aku datang... Aku main sauk je naik apa bas pon... Sebab aku malas nak menunggu.... Tak kisah... Asalkan bas tu menuju ke Xi'an Railways Station... That's it!


BERSAMBUNG....


"Yang terhalang kejujuran ku... Yang terbilang kesilapan ku... Maaf... Aku bukan insan yang sempurna... Sudah puas ku cermin diri ini... Betapa tidak layaknya aku yang serba kurang ini buat kamu... Segala doa telah ku himpun agar kamu bahagia selalu"... 
* Nota untuk kamu yang mengerti... UCIC...

84 comments:

  1. moga dipermudahkan urusan SS walau kat mana sekali pun , Aamiin

    ReplyDelete
  2. moga Allah beri kesembuhan pada bonda SS :)

    ReplyDelete
  3. Pisang kaki tuu bukan pisang eh ? RM 6.80 kuta ok laaa harga sekotak . :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pisang kaki bukan pisang tangan... he he he...

      Delete
    2. nak komen macam ni jugak tapi takut kena bahan hahaha.
      tapi tak ghupe pisang pon

      Delete
    3. Tau pulak takut kena bahan... Ha ha ha...

      Delete
    4. Hadooiii... dak dorang ni ty betul2 ke ty main2....

      Compius i....

      Hahaha...

      Delete
  4. Dulu pernah tengok mamat cina dari China buat mee tarik dekat ekspo makanan halal. Ingatkan nak cuba, tp disebabkan yg beratur tunggu mee tlalu panjang akhirnya rakam jeee mamat cina tuu tarik meee. Heeeheer

    ReplyDelete
  5. Semuga Mak SS disembuhkan lah penyakitnya. Pisang kaki warnanya yang merah menawan pun dah buat orang nak makan apa lagi bila yang beli kata sedap dan manis.... lagi le teringin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Ha Kak... Seriosly manis... Sekotak tu dua layer... banyak giler...

      Delete
  6. Murah gila pisang kaki tu..fav my dotter! tp mahal nk mampus kt sini..klu pi sana boleh buat kenduri kot

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kansss... Sini mahal kannn... Sana melambak Mak... Boleh buat mandi.. Kah Kah Kah...

      Delete
  7. Semoga bonda SS cepat sembuh..Mak doa yang terbaik..

    ReplyDelete
  8. Mee tarik fresh..err rasa macam teh tarik tak? hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Teh tarik atas bawah... Mee tarik kiri kanan... Rasa? Tak menyesal... he he he..

      Delete
  9. Yeahhh... Mee Tarik, yup mee tarik kat sana memang best!.. I like!..

    ReplyDelete
  10. Moga Bonda SS cepat sembuh k... dan dipermudahkan segala urusan... Jaga bonda baik2 tau, jgn notty2!

    ReplyDelete
  11. Murahh gilos Pisang kaki tu... RM 6.80 satu kotak.. perghhh ! bole buat niaga ni.. hehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pe kata mummy bukak payung depan umah... Suruh dua hero mummy tu buat banner beso2... ha ha ha...

      Delete
  12. Mee Tarik tu buh cili tu tak.. sedappp tau.. ! yumm yumm yummm

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chili Flakes tu memang wajib letak... ha ha ha...

      Delete
  13. NAsib baik dh balik JB kalo tak mummy suh bungkus ikat tepi 10 tau.. hahhaha :P

    ReplyDelete
  14. Wow Mee Tarik dah ada model laaa... kikiki

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yang tampan anggun kacak jelita tu kannn? Kah Kah Kah...

      Delete
  15. meroyan la tengok buah pisang kaki yg mengiurkan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sabo kak jangan meroyan... Memang rasa mcm makan gula... manisss.. kah kah kah...

      Delete
  16. wah....mee tarik...yummy....xpernah agi makan mee tarik...dlu tgk dlm tv igtkan gula gula...hehehe....pisang kaki,murahnye...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cer sekali! Mesti nak lagi... Pi China rugi kalu tak telan Mee Tarik...

      Delete
  17. rindunya kat SS..nanti sambung baca

    ReplyDelete
  18. kalau SS byk masalah..pas sikit kat JM eh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jay Emm laa masalah SS yang paling besau sekali! Kah kah kah

      Delete
    2. suka tengok persahabatan jm n ss...

      Delete
  19. in shaa Allah..semoga Bonda SS cepat sembuh..amin!!!

    ReplyDelete
  20. mee tarik semangkuk bok..habis ke tuu?

    didoakan semoga Bonda SS cepat sembuh, kembali sihat walafiat..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Licinnnnn... Ha ha ha... Lapaq gilozzz

      Delete
  21. jadi diri sendiri lebih baik...belajar dari khilaf..inshaallah Allah permudahkan jadi lebih ok

    ReplyDelete
  22. moga bunda ss cepat sembuh dan sihat seoerti sediakala..inshaallah...be strong k...

    ReplyDelete
  23. semoga mak SS kembali sihat ye..

    ReplyDelete
  24. HH malas beli sebab malas nak bawak kot..kang membazir pulak, nak makannya sebijik dua je.ewah, bekap baik ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboii... Bekap nampak... Tak nak geng! Majok!

      Delete
  25. kalau saya makan mee tarik tu confirm tak habis..nampak penuh semangkuk.perutku kecik aje

    ReplyDelete
  26. Tuan pondok buruks ke Puan pondok buruks?? haha

    ReplyDelete
  27. Tertarik betul tgk org tarik mee.. nmpak macam senang.. pernah makan sekali,sedap.. tapi bkn kat china lah.hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kat mana2 pon sedap janji halal kannn

      Delete
    2. Cantik tertarik menarik kau memang da bom.... gittew konsepnya

      Delete
  28. Pisang kaki awat xmcm kaki pn.. Hahaha..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cucur badak pesal x de badak? Kah kah kah

      Delete
  29. Sedapnya buah tu. Kalau dapat bawa ke Malaysia berkotak-kotak, boleh juga saya membelinya. Huhu.

    Amboih mee dia.. Buat orang keliuh aje. Haha.

    Semoga emak SS cepat sembuh. =)

    ReplyDelete
  30. Semoga bonda SSS diberi kesembuhan seperti sedia kala ... insya Allah ...

    ReplyDelete
  31. Mat tar rik ... tarik guna tangan kiri tu yang iols x berapa nk sanggup... x pakai gloves...

    Pastu sup dia ada daun ketumbar... ayoooo pingsan... order ni masa p china dulu... mmg x mampu nk mkn... last2 encik abah yang perabiskan...

    Mee tarik kt bangi best sbb xde daun ketumbar...hi hi hi

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dah nama pon tarik... Mestilah melibatkan tangan kanan dan tangan kiri... Barulah ada tarikan... Abis cik manisah nak suruh tarik pakai kaki kanan ke? Cik manisah masak kat dapur 24 jam pakai gloves ke? Cer jawap logik!

      Delete
    2. Ha ha ha... tak pe tangan sendiri... ha ha ha....

      Delete
    3. I pakai dettol ... 99%membasmi kuman... #katanya...

      Ha ha ha

      Delete
  32. Suh HH bandingkan pisang kaki price dengan TRIVAGO ... ha ha ha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dengan AGODA boleh? Ahhhhh kuuuuu tergodaaaa..

      Delete
  33. sekotak ooookay !!! murah gilaaaaaa.. kat Malaysia sbijik harga tu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Manis pisang kaki tu... Perghhhh... Sedap baq hang....

      Delete
  34. isk HH ni.. kalo CT mmg tapau dah skotak tu.. kejap je habis..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang tak habis makan pon... Sedekah mat makcik cleaner hotel...ha ha ha..

      Delete
  35. semoga mak ss yg uzur sudah kembali pulih ... pisang kaki tu memang dah kira murah . bakhil juga hh ya ... hehehee ... pisang kaki tu klu mkn 2 biji pun dah kenyang tau , perut sis lah ... org cina sama je dgn org korea . klu bab mkn , mmg portionnya banyak , kes selalu tgk drama korea ... hehehee

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...