Wednesday, 16 November 2016

Kembara Hatyai - Central Festival



Lepas check-out... We'ouls plan nak ke Central Festival... Mr. Boon sampai agak awal... Dan dah tunggu We'ouls luar hotel... Cepat cepat settlekan payment hotel... Serah kunci dan berambus... Agak buang masa di situ... Sebab... Payment hanya boleh dibuat on last day... Aku dah citer kat Entry SINI...

Pada hari pertama sampai di Hatyai... Aku ada nampak signboard depan hotel yang mengatakan kalu nak ke Central Festival tu free aje... Tapi ikut time... Apa jenis shuttle pon aku tak pasti... Dan aku malas nak suruh si HH ni riki lebih... Sebab aku fikir... Dari Central Festival nanti... Masa pon tak banyak... Nanti kena patah patah balik hotel pulak amik bag then terus ke Airport..

Since Mr Boon offer We'ouls untuk hantar ke Central Festival sebelum ke Airport...  Aku pon setuju je la... Lagipun charge yang Mr Boon kenakan tak lah mahal... Cuma... Bila dah masuk Tuk Tuk si Mr Boon ni... Tetiba... Aku terfikir... Ehhh... Bag We'ouls banyak... Tuk Tuk ni open air... Kang kalu aku masuk Central Festival tak kan nak tinggalkan bag dengan Mr Boon?
* Scroll lagi...

Jarak antara hotel dengan Central Festival tak laa jauh mana... Dah seiring dan sejalan Sharifah Aini dan Broery Marantika aje nak ke Airport tu... Ehhhh... So routes dah cun...

Mr Boon drop We'ouls betul betul seberang jalan depan Central Festival... Mr Boon kata nanti balik tunggu kat tempat yang sama... Naik jejantas je untuk seberang jalan... So... Noted!

Bag????? Aku suruh Mr Boon letak kat seat depan tapi dia tak nak pulak...  Dia suruh tinggalkan je kat belakang... Aku dah mula rasa tak sedap hati... Tapi dia janji... Nanti dia jagakan bag katanya... So... Ok laa...

Dan menambahkan rasa tak sedap hati aku tu... Si HH boleh baik hati pegi bayar tambang ke Central Festival... Aku belum sempat nak kata apa apa... Laju je tangan dia hulur duit kat Mr Boon... Aku tak nak cakap apa apa... Kang spoil mood pulak... Aku nak fikir positif dulu... Walau dalam hati rasa tak setuju tambang dibayar awal... Sebab... Macamana kita baik dan kenal seseorang pun... Don't take things for granted!

Let's go explore Central Festival!

Tak lah besau mana Central Festival ni... Macam Jusco aje...

Banyak kedai jual memacam... Mostnya barang mahal...

Setakat nak cuci mata boleh la...

Bertingkek tingkek...

Kaw dah kenapa bercoli sambil tenggek tengah jalan... Dah laa coli tu bintik bintik... 🙈🙈🙈

Tempat peberet HH dan Jay Emm...

Cantik jugak senibinanya...

LADY Parking U'ouls... Agak agak bila kat Malaysia pulak nak utamakan Wanita? Tak kan nak jaga rambut Kak Mah jek? 🙆🙆🙆

Aku stop kat sini... Riki bag...

Aku sambar bag kecik kanan tu.. Tapi kaler purple.. 🙉🙉🙉 Terbang melayang THB 590.00... HH kata harga boleh dapat 2 bijik handbag mengkuang! 😂😂😂

Aku perhatikan... Kat Food Court level bawah Central Festival ni... Ada beberapa kedai yang halal...

Nak makan rasa kenyang lagi... We'ouls minum air panas je...

Chai yen.. Green tea... Hot coklat...

Cukup masa... We'ouls pon slow slow keluar dari Central Festival ni...


Naik lah jejantas untuk ke seberang sana...

Sebaik saja turun dari jejantas... Bayang Mr Boon dan Tuk Tuk nya langsung tidak kunjung tiba... 5 minit berlalu... 10 minit berlalu... 15 minit... 20 minit... Tunggu punya tunggu... Tetap tak ada...

Dah lah panas menunggu... Ketiak dah makin nak lencun... Hingga saat ini pon... Cuaca di Hatyai masih panas...

Aku cakap gini je dengan HH "Sepatutnya... Ko jangan beri tambang full tadi... Kenal macamana pon jangan mudah percaya!"... HH terkedu... 😤😤😤

Setiap minit berlalu... Aku jadi resah... Dah macam kucing nak beranak! Dan lagi meresah sebab bag ada kat Mr Boon... Kalu Bag ada kat We'ouls... Memang lantak laa... Jangan harap nak tunggu dia kan... Banyak Tuk Tuk lain boleh angkut We'ouls... Tapi masalahnya... Bag aku kat dia... Adehhhh.... Jadi suka tak suka... Kena jugak membusuk tunggu dia... 

Sementara menunggu Mr Boon... Inilah terjadi... 

HH dan Jay Emm disapa oleh sorang makcik.. Sekali imbas dah macam Mama Juwie zaman 80an... 😂😂😂... Makcik Juwie bukan nama sebenar... 🙅🙅🙅... Makcik Juwie ni agak ramah juga orangnya... Dok borak memacam... Makcik tu cakap slang utara... Orang Kedah or Perlis kot... 

Makcik Juwie "Dari mana?"... HH "Dari Johor"... Makcik Juwie "Buat apa sini?"... HH "Jalan-jalan.. Makcik buat apa sini?"... Makcik Juwie "Datang sini sebab nak buat loan"... Erkkk... Loannnn? Awat jauh bebenor datang sini buat loan??? Ehhhh... Tetiba aku jadi Mat Kepoh Melodi zaman 90an... 😂😂😂 

Entahlah... Aku tak tahu apa bijik butir perbualan lepas tu... Aku dah macam nak naik hangin jugak bila si Jay Emm dan HH leka borak tapi tak fikirkan masa yang habis terbuang menunggu Mr Boon... 😡😡😡

Last last... Aku come out dengan solution... Aku fikir... Nak call Mr Boon guna public phone... Tapi... Dah satu hal pulak nak kena masuk Central Festival semula... 

Kebetulan... Ada budak perempuan bermotor... Berhenti tepi jalan... Aku cakap gini dengan HH "Ko nampak budak yang naik motor tepi jalan tu? Ko pegi mintak dia dailkan nombor Mr Boon!"...

Inilah hasilnya... Atas pertolongan budak motor ni... HH dapat contact Mr Boon... Lepas dah call... HH kasi duit THB 20 kat budak motor tu... Budak motor tu segan segan nak amik... Berbaloi laa kan... Kalu seminit call THB 5... HH call pon tak sampai seminit... Lepaslah dia nak beli bekas air Doraemon kat Floating Market... 😂😂😂... Tapi pertolongan budak tu lebih bernilai ok! 

Bila dah dapat contact Mr Boon... Dia beri alasan jalan jem... Kejap lagi dia sampai katanya... Jalan Jemm???? Jemmm??? Hatyai jem??????????? Macam tak logik kan?

Sesampai je Mr Boon... Aku perhatikan... Bag semua masih selamat kat belakang... Aku nak marah sebab lambat pon tak guna,... Pada aku yang penting dia datang amik,,, Dan Bag selamat... Lelain yang dah berlaku... Aku malas nak ungkit...

Mr Boon tetiba suruh HH duduk depan... Masa kat depan... Aku nampak Mr Boon macam sekolahkan si HH!

Satu benda dan perkara yang aku rasa nak tolak markah tentang Mr Boon ni... Sebab dia ada attitude nak mengajar dan beri pengajaran secukupnya kat kita tapi tak kena masa... Dia lupa yang aku ni customer.. Bukan student dia! Alzheimer agaknya si Mr Boon nih... Dia lupa yang dia bukan lagi Cikgu tapi Supir Tuk Tuk... 😂😂😂

Dia sengaja sampai lambat sebab nak beri pengajaran kat si HH... Rupanya... Dia tak puas hati kat si HH sejak dari kes semalam kat OTOP... Dia bebelkan si HH yang degil tak nak amik line Hatyai... Nanti susah nak contact katanya...

Pada aku... Bukannya We'ouls ni tak nak amik line... Tapi... Aku rasa tak perlu... Sebab... We'ouls ni bertiga dan tepati janji... Kalu dah janji akan berada di satu tempat pada jam yang di janjikan... We'ouls akan tercongokk tepat pada waktu... Kalu lambat pon seminit dua je pon... Masalahnya sekarang... Bukan aku tak tepat waktu tapi dia!

Tapi... Aku puas hati jugak dapat kenakan Mr Boon balik... Guna phone orang untuk contact Mr Boon... Tak beli sim card bukan bermakna dunia ini berakhir wahai Mr Boon... So... Sape bijak sape bodoh? Sape student? Sape stupid? 😂😂😂

Pastu dia bebel... Dia kata dia tak amik penumpang lain semata nak jaga bag We'ouls... Dia nak pastikan bag We'ouls selamat... Pada aku... Kalu betullah dia fikirkan bag we'ouls... Nape tak letak bag We'ouls ni sebelah seat depan jek... Kalu susun dari awal ok jek... Tadi aku tanya pasal bag... Kaw buat keras kepala kaw jek... Adehhh...

Aku just fikir positif je laa... Just kenangkan dia tolong aku semalam... Dan cara dia tu... Tak lah marah bengking.. Cuma lebih banyak mengajar... Banyak bebel... Dia kan bekas cikgu... So.., Cara dia tu macam marahkan anak murid... Layankan je lah... 😀😀😀 Atau... Anggap je laa Mr Boon ni tersampuk hormon nak putus haid... Ehhh... Ke situ pulakkkk... 😂😂😂

Tetiba rasa rindu pulak kat cikgu aku yang garang nak mampos masa zaman sekolah dulu.. Rindu apa??? Rindu nak kena marah!   😂😂😂.. Aku pon dah lama tak kena marah dengan cikgu... Menggamit kenangan betul! Bayangkan... Dalam 365 hari setahun tak termasuk tahun lompat... Tolak cuti umum... Tolak cuti peristiwa... Tolak cuti sekolah... Selebihnya... Tak ada satu hari pon aku tak kena marah! Hari hari kena marah! Ada aje salah aku kat mata dia... Sebab masa sekolah dulu... Aku kan budak 😈😈😈... 😂😂😂



BERSAMBUNG...

52 comments:

  1. Yuhhuuuuuuuuuuu...sup naik ke atas...pesal rajin sgt ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sebab Jay Emm malas laa SS kena rajin.. he he he

      Delete
  2. mcm tu pulak attitude Mr Boon..manusia tk sempurna..huhu..

    kt shopping mall kt M'sia pun ada lady parking, selalunya dkt dgn lif, utk keselamatan..kt Lot 10 depa kaler line warna pink..huhu..JM mesti suka..hihi..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ehhh.. Lamanyaaaa tak pi Lot 10... Rindu jalan bukit bintang... Dulu selalu lepak kat lowyat... Nai bas metro no 10... ha ha ha...

      Delete
  3. nanti lah sambung baca...titiew sempat baca part last je..skrg hari-hari JM lak kena marah hehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senang je Jay Emm.. Kalu tak nak kena marah hari hari... Jay Emm tinggalkan aje 'orang' yang marah Jay Emm tu... Tak menyusahkan kan... SEKIAN!

      Delete
    2. Aik...GURAU je...jangan lah marah..sbb MARAH kan tanda SAYANG

      Delete
    3. Hari2 mkn pengat sirik mau ingat... kopak!!!!

      Delete
  4. hahha. dasyat la mr boon ni. tp tk pela, sejuk ht tgk ngara orang :)

    ReplyDelete
  5. nasib baik tak ghaib beg tu...cikgu Boon dah lama tak membebel...lepas gian la tu...btw noe dah follow SS sebelum ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia buang tebiat agaknya... he he he...

      Delete
  6. Macam Jusco? Hahaha. Kiranya ni fefeeling Jusco kat luar negara. Gittew !

    ReplyDelete
  7. hahaha.. terbawa tul Unni dgn cerita ni!! sama la rindu kena marah kat sekolah..huhu

    ReplyDelete
  8. memang lah cuak kalo dia tak datang balik !!! tak kan haru nama nya . sib baik dia datang kan .)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia datang dengan lenggang lenggoknyaaa.. ha ha ha

      Delete
  9. lain kali jgn bayar awal2... xde la marah sgt kalau lambat pun.. hahha

    ReplyDelete
  10. Memang rengsa tul waktu tggu mr Boon tu tapi SS cekap..ligat dia mikir how to call Mr Boon...JM plak dalam hati tu berzikir je supaya Allah gerakkan hati Mr Boon cepat datang sbb risau lambat ke Airport..syukur Alhamdulillah kebetulan Minah moto tu parking betul2 depan tempat kami menunggu..SS terus get the idea minta tlg minah tu...syukur

    ReplyDelete
    Replies
    1. tips menarik ni..boleh guna in the future. belajar dari pengalaman orang

      Delete
    2. Gitew jek caranya... ha ha ha...

      Delete
  11. Central Festival ni like Sogo lah..kalau masuk untuk membeli belah tingkap (baca as Window Shopping) boleh laaa..kalau nak memborong baik pegi Santusik dan Kim Yong sbb brg yg ada di Central ni pun ada jual kat kedua2 market tu which is jauh lebih murah

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat Central mesti xde beg mengkuang..

      Delete
    2. Ada... Tapi harganyaaa... suppppp naikkkk ke atas!

      Delete
  12. bab HH kena 'sekolah' tu agak geram la...patutlah kami yg duduk kat belakang ni tengok bukan main rancak Mr Boon tu bercakap

    ReplyDelete
  13. alaaaa.... mungkin betul niat dia baik nak ngajo utk bagi peringatan tu.

    i think dia baik dan jujur je orang nya.

    mungkin dengan dia - selamatlah uols ...kalau ngan orang lain belum tentu...

    macam tu lah kot yang dia cuba nak sampaikan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tapi dia ngajar tak kena waktu... ha ha ha...

      Delete
  14. and mujur dia tak skolahkan sekali pasal bayar awal tu kan ...
    hihihi

    ReplyDelete
  15. nasib baik zaman dulu xmcm zaman la.. kena marah sikit, parent mai sekolah. ..

    ReplyDelete
  16. kan bagus, klau kat alor star ni buat mcm sana. ada ja parking utk ladies... tapi kn nnt xda plak mamat ensem mai tolong klau keta saya buat hal ka.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Amboihhh... Nak yang ensem jaaa... Muka cam bunga tayor tak nak ke? he he he...

      Delete
  17. Sekarang nih kalau dengar name Mr. Boon je, mesti terimagine pakcik yang JM & SS jumpe hehe...seram lakkkk..boleh mendatangkan trauma nih kuikuikui...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aikk... Siap trauma pulak ehh.. Kah Kah kAh..

      Delete
  18. Mr Boon boleh tahan ye dendam haha

    ReplyDelete
  19. Haa kan..boleh je angkat beg letak depan pastu gi la jual bontot ke apa

    ReplyDelete
  20. Nasib ada awek tlg..Mr boon patriotik nak suh org luar beli jgk line sana..jana income depa

    ReplyDelete
  21. JM muka kepochi tul dengar citer mama juwie tu

    ReplyDelete
  22. Mak tak masuk lg Central Festival nih..kalo mahal gitu tak masuk pun takpe biarpun awek bikini polka dot menunggu

    ReplyDelete
  23. HH tak move on lagi ke dengan beg mengkuangnya hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mak i'm really in luv with mengkuang... cannot help

      Delete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...