Sunday, 1 January 2017

Piagam 2017

Aku sebenornya baru lepas masak... Aku masak asam pedas.... Tak caya? Tak caya sudah! Walaupun aku ni tampan anggun kacak jelita... Masak tetap masak... Ha Ha Ha... 

Tadi... Time aku nak potong bawang... Dah masuk dua tiga ulas... Baru aku perasan... Aku pegang pisau terbalik! Matik matik aku ingatkan pisau aku tu tumpul! Gigih aku motong bawang sambil kesat kesat airmata... Pedih... Pedih... Sedar sedar... Rupanya aku potong bawang pakai belakang pisau... Yang bahagian tajam tu ke atas! Tak pernah dibuat orang... Mengekek aku gelak sensorang kat dapur... Keh Keh Keh...

Dah dah... Bukan itu aku nak citer...

Saat entry ini di autopublish... 01.01.2017... Aku... HH... Dan Jay Emm... Tengah travel... We'ouls ke mana? Tunggu lah entry yang seterusnya... Ha Ha Ha...

Entahlah... Aku tak tahu lah bila aku dapat tamatkan entry travel aku yang bersambung sambung tak berhabisan tu... Mungkin aku kena ada Piagam 2017 lah kot... Cewahhhh! Tak boleh blah kaaawww...  Orang lain dok berazam... Aku dok berpiagam! Ha Ha Ha...

Piagam 2017 aku... Aku nak settlekan Piagam aku yang tahun 2016... Yang terbengkalai masa tahun 2015... Sebab tangguh masa 2014... Dan tak terlaksana masa 2013... Yang diplan masa 2012... Haaa... Sampai kesudah laa tak abis! Keh Keh Keh...

Oklah... Aku just nak ucap Selamat Tahun Baru 2017... Semoga 2017 adalah yang lebih baik dari tahun tahun sudah... Paling penting adalah jaga kesihatan... Jaga hubungan kita dengan Tuhan...  Dan jaga hubungan sesama manusia... Insyallah... Berkat hidup kita...

See yeeeeahhhh...

Piagam 2017...



- XOXO -

62 comments:

  1. heheh...ss ni kelakar ...baca entry u mcm rasa u depan mata...i xboleh lari dr komen skema..happy new year ss

    ReplyDelete
    Replies
    1. Rasa macam i depan mata eh? Bila nak tentang mata? Kah Kah Kah

      Delete
  2. Piagam macam piagam pelanggan tu ka...apapun selamat tahun 2017..harapnya lebih baik..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dia macam sama tapi tak serupa.. ha ha ha

      Delete
  3. Jelesnya..asik jenjalan je SS,JM dan HH nih

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah jeles laa mak... Jalan dedekat jek... he he he

      Delete
  4. Wow asam pedas Johor..sedap menjilat periuk..belanje pic satu! nak bukti akak sado pegang kuali tu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tak yah buat kelako sangat mak... kah kah kah

      Delete
  5. Percaya!!!! Sbb JM dah tgk asam pedas yang SS masak tu...lebih sedap dari asam pedas penghujung pasir kat melaka nun 😬 Tu lum mkn baru tgk...kalau mkn mesti habis kuah kena hirup 😋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ecececeh... Nanti Jay Emm dtg SS masakkan eh..

      Delete
  6. Pegang piso terbalik? Ni mesti kes sebulan sekali masuk dapo keh keh keh 😂

    ReplyDelete
  7. Selamat tahun baru 2017 buat SS cayang..semoga sentiasa sihat, kita leh travel jauh sesama lagi eh muah 😘😘💋

    ReplyDelete
    Replies
    1. Selamat tahun baru jay Emm... insyallah kita terbang jauh...

      Delete
  8. Selamat tahun baru juga buat semua reader blog SS juga..love uolsss..

    ReplyDelete
  9. Happy New Year 2017, SS..wahh, bestnya, sambut tahun baru di perantauan..enjoy!!

    ReplyDelete
  10. amboi SS, nasib baik tak luka jari gara-gara salah pegang pisau..huhu

    ReplyDelete
  11. happy travel trio....selamat tahun baru 2017

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you ah kak! Selamat tahun baru juga!

      Delete
  12. salam! selamat tahun baru SS HH dan sis JM, sekali harung sebab lama tak nampak sisJm update

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wslm... Selamat tahun baru! Jay Emm busy... ha ha ha...

      Delete
  13. ala ingat panjang entrynya... apa pun moga urusan pada 2017 berjalan lancar dan diberkati Allah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Entry panjang tunggu travel... ha ha ha

      Delete
  14. amboi awal dah pi travel , pergi mana eh?

    ReplyDelete
  15. jaga diri uolls semua time travel tu okey !:)

    ReplyDelete
  16. halo iolss dah back to blogging... hihihii...

    dah tgk dah gamba kat ig.. best betul jalan2.. lame tak jumpe ni... winduuu huhuhu..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Wahhh! Luna paris kembali ke sekolah... ha ha ha

      Delete
  17. Semoga dikabulkan hajat yang baik2.

    Diberi kekuatan untuk menjadi lebih baik dan sentiasa dalam kebaikan.
    Insya Allah

    ReplyDelete
  18. Tengs for the gift ya.

    Alhamdulillah

    ReplyDelete
  19. Happy New year,SS.... Haih~ bestnyaaa korang berjalan lagi. Nak join korang boleh tak next time ? If tak keberatan nak ajak Nadia lah =p

    ReplyDelete
  20. I miss you. Lama x tinggal jejak. Next bawa jln2 travel la. Nkbjoin korg

    ReplyDelete
  21. selamat bercuti...xsabar nk tunggu entry cuti...

    ReplyDelete
  22. alamat rumah still sama cam dulu kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masih sama sayang... belum kena halau lagi... kah kah kah...

      Delete
  23. hahahahah saya dok membayangkan potong bawang dengan belakang pisau tu... kelakar!

    Azam tak tak tercapai tu biasa... :p

    ReplyDelete
  24. korang nie berjalan sambut tahun baru erk

    ReplyDelete
  25. wish all of you happy together gether ;)

    ReplyDelete
  26. berjalan-jalan saja korang nih...bestnya

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...