Friday, 21 April 2017

Kembara Amsterdam - Zaandam

Entry sebelum boleh gosok kat SINI...


Di Zaandam aku pergi semula ke tempat pagi tadi... Boleh baca SINI... Tadi pagi aku nak amik gambar Inntel Hotel tapi gelap pulak... So, now langit dah cerah...Beginilah rupa sekitar Inntel Hotel tu... Cantik kan? Macam rumah yang disusun... Pernah jugak aku usha harga untuk satu malam stay kat hotel ni tapi boleh tahan mahal...

Lawo kan? Macam rumah disusun susun...

Tempat ini memang awesome...

Tetiba si HH nak masuk shopping complex kat situ... Nama shopping complex tu Primark... Huh! Aku pon tak tahu kat area situ pon ada shopping complex yang agak besar... Ingatkan hotel... 

Kalu tengok area sekitar macam lengang aje... Mungkin sebab awal lagi kot.... Dan mungkin more happening waktu petang atau malam... Patutlah masa hari pertama aku datang ramai orang bawak berbondong barang shopping... Rupanya ada sales... 

Ada macam macam jualan... Harga memang murah giler kat situ... Perghhh! Jam tangan brand apa ntah tapi kaler putih dan function jam tu sebijik macam jam tangan Guess aku hanya dijual berbelas Euro aje... Adeiii! Murah! Tapi... We'Ouls hanya window shopping aje kat situ... Tak ada apa nak beli even harga murah...
* Padahal kedekot Euro... He He He...

Primark...

Dah puas merayap kat situ... We'Ouls pon menapak semula ke Zaan Inn dan berkemas bag... Adeii! Leceh betul nak kemas bag... Terutamanya souviner yang mudah pecah... Dan barang yang aku sayang just masukkan dalam bag handcarry... Lelain letak dalam luggage... He He He...

Susah wooo nak dapat ni... Kena merajuk dulu... Keh Keh Keh...

Tibalah masa untuk check out... Pulangkan kunci dan ucap selamat tinggal kepada Zaandam... Sudah pasti We'Ouls akan merindui Zaandam yang We'Ouls anggap dah macam rumah We'Ouls walaupun hanya untuk beberapa hari We'Ouls di sini.... 

Heret bag berat dari Zaan Inn ke Zaandam Station... Masa nak keluar tu boleh pulak nampak minah saleh dengan boyfriendnya Negro bercumbu cumbuan kat taman depan tu.. Haishhh! Rosak mata aku! Keh Keh Keh...


Ticket terakhir aku... Hu Hu Hu... Sedih...

Agak leceh jugaklah nak heret bag bawak masuk train... Huh! Nasib baik tak ramai orang... 


BERSAMBUNG...

9 comments:

  1. aipp jangan tengok lain kali...

    ReplyDelete
  2. Suka tenguk rekabentuk bangunan kat situ...hotel tu cantiklah

    ReplyDelete
  3. haah cantik...macam lego pown ada tgk....

    ReplyDelete
  4. Lawo betul langit kat sana Biru!

    ReplyDelete
  5. Kita dah pandai cara nk kemas beg..sebelum ni kita main campak je dlm beg x tersusun pas belajar dari SS dan peristiwa kat hatyai airport beri pengajaran

    ReplyDelete
  6. Org majuk byk dpt..nk pukuk senang jek kasi brg 😬

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...