Saturday, 6 May 2017

Kembara Bandung - Toko Minyak Wangi

Entry sebelum boleh petik SINI...


Sape kat sini ketiak dia hangit? Ngaku cepat! Kah Kah Kah... Kalu dah tahu ketiak kaw bacin... Sedar sedarlah diri kaw ye Aci... Pegi mewangikan diri... Cari lah minyak wangi... 

Kalu minyak wangi pon tak wangi... Apa kata kaw mandi kapor barus... Bukan takat hilang bau badan... Dengan badan badan kaw sekali hilang... Keh Keh Keh...

Masa kat Bandung... Aku dah inform supir... Aku nak the best perfume kat Bandung ni... So... Supir pon bawak... Dia recommend pegi ke WiN perfume...

Cuma masa on the way ke WiN Perfume tu... Aku adalah borak dengan supir... Dia tanya aku orang mana... Aku jawap aku orang Johor... Then dia pon citer yang dia ada kawan kat Johor dan selalu kirim minyak wangi ke sana... Cuma kos pos agak mahal... 

Then... Dia mintak tolong HH untuk hantarkan minyak wangi pada kawan dia sebab tempat keja kawan dia pon dekat dengan tempat keja HH... Tapi... Aku macam berat hati... Sebab... Aku rasa macam risiko nak bawakkan barang orang ni... 

So... Aku beri alasan... Luggage aku dah penuh... Lagi pon dia nak kirim banyak sedangkan aku nak beli perfume untuk aku tak sebanyak itu... So... Dia faham dan tak jadi nak kirim... 

Selamat aku kat situ... Dalam baik kena berhati jugak ok... Banyak kes jadi keldai dadah jugak... Buatnya dalam bungkusan dia selit dadah ke kan... Tak ke macam itik gantung leher aku ni nanti? So... Aku tak nak terjebak! Ohhhhh... Tidakkkk!



Inilah kedainya... Kemain lagi cewek nongek motor... He He He...

Ni alamat dan contact no WiN...

Pilihlah kaw nak berapa ml... Aku beli 60 ml...

Besar kedai dia...

Banyak giler ok pilihan... Naik pening nak bau... Dan aku amik apa yang aku suka jek... Aku suka Incanto Shine... He He He...

Dalam botol tu bukan air eh.. Tapi... Minyak wangi ok!

On spot dia bancuh...

Dalam tengah nak packing tu... Aku tanya jugak kat tukang buat perfume ni... "Gi mana mahu masuk luggage ni... Ngak ada kotak?"... Dia pon kata "Bungkus gulung aje mbak dengan baju"... Aku "Tak pecah ke?"... Dia jawap "Tak mbak"...

Trust me... Memang betul tips nak bungkus  perfume tu... Gulung dengan baju setiap satu supaya tak berlaga... Bergolek cemana dalam bag pon... Confirm tak pecah! Sampai Malaysia elok jek....

Aku suka perfume WiN ni... 99% bau dan kualitinya hampir sama dengan original... Tapi... Sebelum guna goncang dulu... Jangan kena kulit eh... Spray kat baju aje! Wanginya tahan lama... Supir kata "Kalu mahu melekat lebih lama pada baju... Jangan dibasuh baju tu selama lamanya"... Kah Kah Kah... Ngok!

Mari mandi minyak wangi... The little things she needs katanya... He He He...

BERSAMBUNG...

27 comments:

  1. perghh..besar gedabak botol minyak wangi..

    ReplyDelete
  2. masuk kedai minyak wangi tak tahu nak bau yg mana satu ...konpius mak.macam sama ja baunya

    ReplyDelete
    Replies
    1. Beli yg biasa kita pakai jek... kalu nak try lain boleh gak tapi jangan banyak... pening!

      Delete
  3. Tiak itew wangi x perlu pakai dedorant

    ReplyDelete
    Replies
    1. Meh sini nak nengok mashammm x... ha ha ha

      Delete
  4. Ahaksss sib baik bwk kite pegi toko minyak wangi kat jakarta nun.... sebotol lom habis guna..ada 7 botol 7 tahun baru habis 😬

    ReplyDelete
    Replies
    1. tukar hari2 la JM..perfume Isnin, Selasa,..sampai Ahad. Haha

      Delete
  5. Mmg wangi betul kan..sbb setiap kali pegi opis ken akan ckp ' ehh smlm bau lain hari ni bau lain plak..100m leh bau kah kah kah'

    ReplyDelete
  6. Mmg sgt suggest kalau pegi bandung or jakarta sila ke toko minyak wangi..murah!!!!! Wangi melekat!

    ReplyDelete
  7. Ada lg x minyak dari bandung tu...

    ReplyDelete
  8. SS suka incanto shine eh..JM pun suka bau tu..plus angel heart, vanila eh byk laaaa semua bau sedap

    ReplyDelete
    Replies
    1. SS pakai incanto shine sejak tahun 2006! Original la... bila pakai yang kat bandung ni... seyes x jauh beza dgn ori... tahan lama!

      Delete
  9. Sib baik x tlg bwk blk minyak wangi yg d pesan tu..risiko tau

    ReplyDelete
  10. SS..minyak wangi tu extract mcm Dubai yang dipakai dalam solat? ehh betul dak soalan ni...betui la kot ngeee tak pernah terfikir nak beli minyak wangi kat BDO tapi mungkin lepas ni boleh la kot kalau murah..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Semua minyak wangi boleh guna dalam solat selagi alkohol yang digunakan adalah dari jenis sintetik bukan arak ye... sah2 arak busuk kot... nak wangi tang mana? He he he...

      Delete
  11. pergh nih perfume memang boleh pakai lama nih besar botol dia hehe

    ReplyDelete
  12. wah kalau akak bagi cium perfume banyak2 terus pengsan kepeningan baunya

    ReplyDelete
  13. penah g kedai minyak wangi macam ni kat madinah.

    best wangi...

    tapi kalo dok dalam tu lelama mmg pening.

    hahaha

    ReplyDelete
  14. tapi yg kt madinah tu botol lagi mahal dari perfume.

    sbb botol dia fancy n cute dah macam2 rupa

    ReplyDelete
  15. owh sy mmg selalu gulung botol perfume n botol air dengan baju.

    hihihi...

    kalau beli brg2 fragile mmg bungkus ngan baju

    ReplyDelete
  16. kalau mandi minyak wangi botol besar tu - agak2 wangi seumur hidup tak

    ReplyDelete
  17. tindakan bijak SS dah ambil kiriman dia. biarlah orang kecik hati, janji kita selamat.ish, takut kalau teringat

    ReplyDelete
  18. huwahahahahahahahahahha.. kelakarnyer. takkan tak basuh baju tu kot

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...