Friday, 12 May 2017

Kembara Bandung - Toko Tiga

Entry sebelum boleh baca SINI...


Aku sampai Toko Tiga dah lewat petang... Jalan agak busy pada awalnya... Tapi... Berubah lengang... Walaupun masih petang... Tapi... Langit dah gelap... 

Toko Tiga ni memang spot pelancong... Ramai yang ke sini untuk dapatkan pakaian murah... Terutama baju dan jeans...

Antara jenama jeans yang aku nampak adalah Levi's... Tapi... Pada aku lah... Levi's yang ada tu macam tak sepadan dengan harga... Nak kata Levi's trendy sangat pon tak jugak... Macam pattern lama jek... Tapi harganya mahal... Aku rasa... kat JPO lagi murah bila time sales... 

Aku ada beli jeans jenama lain... Tapi... Bergetah... Masa try elok kacak jek... Bila basuh... Kecut sekali ganda... Aku pakai dah macam sarung nangka... Adehhhh! 

Ini onion aku ler... Ehhh... Onion ke Opinion????? Ehhh... Onion tu bawang... Salah lak... He He He... Ok... Opinion aku... Kalu kaw gelojoh jugak nak beli jeans bergetah kat sini... Silalah amik size yang besar... Sebab... Bila basuh mengecut masih boleh pakai... Kalu kecik jugak... Bermakna bukan jeans tu yang salah... Kaw yang kena diet ye Aci... Sebab... Aku dah kata jangan nyet jangan! Kaw yang degil sape suruh! Keh Keh Keh...

Kalu shopping kat sini nanti kaw akan dapat key chain Toko Tiga percuma... He He He...

Dua tingkat...

Memacam jenis jeans...

Untuk ladies...

Boleh potong seluar kat sini...

Inilah kuda ku gagah berlari... He He He...

Selesai shopping... Supir hantar aku balik... Settlekan last payment... Sebab... Aku bayar supir ikut hari... 

Ada orang inbox aku tanya pasal supir kat Bandung... Tapi... Aku tak jawap... Sebab... Aku tak recommend supir yang aku hire ni... Kalau aku sebut nama company supir aku ni... Confirmlah semua orang tahu... Memang famous sebandung... 

Masa aku contact dulu... Yudha (under Hayuka) diberi nama... Kenal? Aku tak tahu lah Yudha tu sape Hayuka tu sape... Mangkok Hanyun lagilah aku tak tahu sape... Kah Kah Kah...

Penilaian setiap orang berbeza... So better U'ouls nilai sendiri... Aku tak recommend supir aku ni bersebab... 

Pertama dia tak jaga kebersihan kenderaan yang dibawa... Banyak anak lipas berkeliaran dalam kereta sampai panjat kaki aku... Dan... Aku beli makanan siap berikat ok... Entah macamana boleh pulak lipas gigit dan masuk dalam plastik makanan... Nasib baik lipas tak masuk dalam Brownies Kartika Sari yang aku baru beli tu... Kalu tak confirmlah kena buang... 

Kedua... Supir datang tak tepat waktu... Dan biarkan aku menunggu lama... Kot ye pon nak elak macet... Tak nak keluar terlalu awal pagi... Informlah aku dulu... Ini satu jam lewat ok! Kaw rasa?

Orang kata Bandung "Everlasting beauty"... Supir???? Neverlasting beauty and the beast agaknya... Keh Keh Keh...



BERSAMBUNG...

19 comments:

  1. haiyo, anak lipas dalam kereta..horror betul

    ReplyDelete
  2. nape lengang sangat toko tiga tu? ada sale tempat lain ka? ke orang dah boikot sebab seluar jeans mengecil..hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haaaa itu laaa part yg orang x citer... ha ha ha

      Delete
  3. mak tak pergi ke toko tiga ...mak tak pakai jeans ..hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalu semua orang pakai seluar jin... jin pakai apa? Pakai toncet?

      Delete
  4. hahahaaaa ...
    dalam kete pon ade ternak lipas erk...

    ReplyDelete
  5. Toko Tiga tu mmg jual suar jeans je tapi kualiti mcm SS cakaplah... better beli kat parkson JB jek dah la murah ada my size 😬 Size bada sumbu 😂

    ReplyDelete
  6. Ehh ada lipas? Ganas betul lipas tu kelaparan sgt..mesti dah berhari x mkn

    ReplyDelete
  7. Kalau supir mcm tu mmg awal2 la reject..kita bayar ko bukan free kalau servis mcm tu mmg x recommend

    ReplyDelete
  8. waduh itu mesti jin kecut mecut sampaikan kena basuh terus mengecut.... hehehehe
    tak pun jin mata satu aiyakkkkk ni mesti pendekar bujang lapuk sudah tendang itu jin sampaikan mengecut bagai sebab ketakutan....adehhhh

    ReplyDelete
  9. kalu baca entry SS, kalu tak tergelak..memang tak sah der...

    ReplyDelete
  10. eeee lipas pun ada? takat semut, biasalah kadang2 ada sisa makanan manis.. ni lipas kot, membela lipas agaknya

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...