Sunday, 1 October 2017

Kembara Suzhou - Pedicab Tongli Water Town

Entry sebelum boleh tenung kat SINI...


Perjalanan aku ke Tongli dengan bas mengambil masa lebih kurang 40 minit... Trafik pon berjalan lancar jek... Tak ada jem bagai...

Inilah Tongli Bus Station... Nampak tak Parking Bas sebelah kiri... Parking kereta pula adalah sebelah belakang...

Misi aku seterusnya adalah mencari Pedicab untuk ke Tongli Water Town... Kalu ada antara U'Ouls yang gigih.... Boleh lah jalan kaki jek... Tapi... Aku dah tak larat... Ditambah lagi aku dah kesuntukan masa... 

Turun je dari bas... Aku terus ke kiri arah nak pegi Parking Lot kereta... Then... Akan nampak Tourist Service Center...

Maka menapak lah aku ke Tourist Service Center yang berhampiran dengan Tongli Bus Station tadi...

Beli tiket Pedicab kat sini... Harga adalah RMB 5.00 sehala seorang...

Berderet Pedicap tapi still kena tunggu...

HH dan kudapan tak boleh dipisah... Kena kasi dia kenyang... Baru hati aku senang... Ha Ha Ha...

Moh naik Pedicab... 

Honestly... Lebih baik lah naik Pedicab jek... Kalu tak... Jenuh jugak nak jalan kaki ke Tongli Water Town tu... Jauh giler ok... So... Berbaloi lah bayar RMB 5.00 tu... Perjalanan amik masa lebih kurang 5 minit...


BERSAMBUNG...

11 comments:

  1. HH dengan saya sama spesis. kalau kenyang, bawaklah sampai hujung dunia pun kami redha..hehe

    ReplyDelete
  2. Alhamdulillah, setelah segala drama, sampai jugak ke Tongli

    ReplyDelete
  3. assalamualaikum.... hi ss.... akhirnyaaaaaa

    ReplyDelete
  4. hahaha ...ok fine kadatangan yang tidak dikisahkan...

    ReplyDelete
  5. kena baca yang lama dulu baru boleh start entri terkini. hihihi

    ReplyDelete
  6. X ramai org so x perlu nk betolak2 dan busuk tiak beli tix

    ReplyDelete
  7. Naik je pedicab bukan mahal pun....rm2.50jek

    ReplyDelete
  8. Pedicab yang mcm buggy..murah tambangnya

    ReplyDelete
  9. kudapan tu wajib ooo.. eyda pun tak boleh kalau lapar, mau ada yang kena telan nanti..

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...