Wednesday, 15 November 2017

Kembara Wuxi - Restoran Halal Wuxi

Entry sebelum boleh hidu kat SINI...


Sampai aje kat Wuxi Subway Station... Memasing cari jamban... Ha Ha Ha... Sementara tu... HH pegi cari air kasi aku minum... Aku rasa dah tak ada tenaga... Emosi pulak tak stabil... Jadi... Nak beri muka aku manis... Kenalah ada manisan... Ha Ha Ha...

HH belikan susu pisang... Sedappp!

Perut pon dah lapar... Aku ajak HH dan Jay Emm makan... So... We'Ouls menapak hingga keluar arah Wuxi Station (South Square) macam pagi tadi...

Aku makan kat deret kedai tu haaa...

Aku tak boleh move on dengan Mee Tarik... Sedappp...

Muka memasing dah lapo...

Dah puas makan... Dah kenyang.... Moh ler kita balik ke Shanghai...

Kereta Persona dijual di China wehhh... 

Tengok tiket macam lambat lagi nak balik ke Shanghai... Jadi... Aku ajak HH dan Jay Emm ronda ronda Shopping Mall yang berhampiran station... Tapi... Tak ada mende sangat... Banyak barang dari Korea jek...

Tengok jam... Ehh... Banyak lagi masa... Last last... Aku suruh si HH tukar je tiket train kepada waktu yang lebih awal... So... Dapatlah awal aku sampai di Shanghai...

Tukar train tiket kat sini...

Lepak nunggu train kat sini.. 

Semak info terkini kat sini... 

Marilah kita pulang ke pangkal jalan... He He He...

Sampai kat hotel... Aku suruh Jay Emm keluarkan semua barang dalam bag dia... Sebab... Aku nak tolong kemas... Aku nengok dia kemas bag macam tak kemas! Dah lah tak kemas... Hegeh hegeh pulak tu... 

Aku cakap kat dia "Boleh cepat sikit tak? Dah pukul berapa ni?"... Barang aku pon tak kemas lagi... Terus kat situ... Dia bertempek "U kemas laa dulu"... Dia hempas barang tanda protest! Habis stokin busuk si HH tercampak ke tong sampah! Nasib baik perasan...

Jay Emm dengan muka masam... Terus tido... Aku dah jeling jeling HH... HH memang tahu aku paling pantang orang marah aku sebab aku nak menolong... 

Malam tu... Aku tak tido sebelah Jay Emm... Aku tido katil atas... HH je tido sebelah Jay Emm... Jay Emm bangun untuk solat... Dan dia tersedar yang aku tak tido dengan dia... Dia tanya HH "Nape dengan SS?"... HH kata "Bukan aku... Tapi ko... Ko tuuu"... Jay Emm termanggu manggu apa salah dia dah buat dengan aku...

Aku terkejut bila Jay Emm naik katil aku kat atas... Peluk peluk pujuk suruh turun bawah... Siap ugut... Kalu aku tak turun bawah dia akan tido dengan aku kat atas sampai pagi... Makkk aihhhh...  Dia ingat dia ringan macam gula kapas ke? Dah nak sama berat lori gula ok.. Kah Kah Kah... Aku kata "Roboh kang katil ni!"... Then... Aku halau dia turun bawah... Dia tetap tak nak... Degil! Dia nak aku sama sama turun jugak... 

Yang buat aku tergelak besar bila si HH kat bawah terjerit jerit suruh semua orang turuh "Hoiiiii! Turun laaaa aku takut tido sensorang kat bawahhhhh ni! Turun lahhhh weiiiii"... Kah Kah Kah... Aku dah gelak gelak...

U'ouls bayangkan lah cemana We'ouls tido katil bawah bertiga... Boleh tengok rupa katil kat SINI... Katil atas? Hantu tido... Kah Kah Kah...


BERSAMBUNG...

12 comments:

  1. Ahaahahahah lawak! Kata itew lori gula eh..x nak kawan ahaahha

    ReplyDelete
  2. Itew x tahu awak majuk bila itew cakap camtu 😬

    ReplyDelete
  3. Ekekeekke..sape leh imagine camne kami tdo katil patut utk sorang tp tdo bertiga heee

    ReplyDelete
  4. Awak syg itew x? Itew syg awak ngan HH 😬

    ReplyDelete
  5. wah susu pisang...rindu korea... JM dah penat tu kut tu yang tak sedar terherdik... sian SS merajuk sebab nak tolong kena sound plak....hehehehehe macam-macam drama sebabak hangpa bertiga ni...

    ReplyDelete
  6. sedapnye susu pishanggg....tiberr teringat banana uyuuu...hihi

    ReplyDelete
  7. Mee tarik perisa apa tu? mcm tom yam je

    ReplyDelete
  8. Kahkah JM ni bahaya jgk..kenan hempap naya

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...