Wednesday, 3 July 2019

Kembara Medan - Sipiso Piso

Entry sebelum boleh peluk SINI...


Sedar sedar dari tido... Ehhh... Aku kat mana nih??? Jenguk jenguk tingkap "Apaaa? Apaaa sooo?"... Laaa... Aku kat Sipiso Piso ke? Awat ke pelik beno nama tempat ni? 

Teringat arwah mak aku dulu... Kalu mencari pisau hilang kat dapor... Dia akan jerit gini "Piso aku mana piso aku? Pisooo..."... He He He...

Pada aku lah... Sipiso Piso ni... Tak ada apa yang extravaganza sangat... Biasa biasa aje... Hanya berada di atas bukit... Dan ada pemandangan air terjun... Thats it!

Kalu nak ke Air Terjun Sipiso Piso yang berada di seberang bukit... Kaw kena menapak berkilo meter ye Aci... Kena meredah tangga lagi... Sanggup? Aku? Memang tak lah gigih nak ke sana... Sebab... Aku kejar masa... Kang lama beno pulak si Supir aku ni menuggu... Jadi... Aku hanya lihatin sekitaran lebih kurang ajahhh dehhh... He He He...

Spot wajib kaw bergambar... Tapi... Pasti ada jek nak photo boom...

Meredah anak tangga untuk ke bawah sana... Hati hati... Ada ajing... Kang tak cukup tanah kaw nak larikkk... He He He...

Tu haa hujung sana tu Air Terjun Sipiso piso... Kaw gigih boleh lah redah...

Meh aku kasi zoom dan contrastkan skit gambar... Nampak tu anak tangga dan air terjun? Nampak?
Dah tak tentu arah dah aku nengok si HH dan Jay Emm hujung sana... Aku perhati jek... Tak tahu lah dorang mesyuarat apa... Kah Kah Kah... 

Si HH ni... Makan... Makan... Makan... Tu jek lah terapi tekak dia... Ha Ha Ha...


BERSAMBUNG...

6 comments:

  1. wah nampak pisang nipah...sedapnya goreng panas-panas cicah sambal kicap. walah

    ReplyDelete
  2. Sblm pegi sini..dok baca entri org lain..ingat bestla tempat ni..biasa biasa aja..nk menapak pegi dekat betul2 air terjun tu mmg x sanggup la..berat bontot pun dah 10kg 😬

    ReplyDelete
  3. Hahaha... aku nampak makanan... cam ko nampak menan!!!!

    ReplyDelete
  4. Tu kami gelisah nak tencing πŸ˜‚

    ReplyDelete

Komen tu jangan skema sangat! Ha Ha Ha...